דיגיטל וטק

בצל העלייה בצריכת החשמל: כמה יעלה לכם להתקין מערכת סולארית?

בצל העלייה בצריכת החשמל ותעריפו, מנכ"ל חברת אנרפוינט מזכיר: "מחירי החשמל הגבוהים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית לכדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס"
מערכת ice |  1
פאנל סולארי (צילום unsplash)
בחודשי הקיץ ישנה עלייה בצריכת החשמל וחלק מהישראלים למדו להתמודד עם עליות המחירים של תעריפי החשמל באמצעות התקנת מערכות אנרגיה סולאריות ביתיות. המערכות מקטינות את צריכת החשמל באמצעות שימוש בחשמל המיוצר בעזרת המערכת. מה שלא נצרך נמכר לרשת החשמל ומביא להכנסה כספית נוספת לבעלי הבתים.
ניר פלג מנכ"ל חברת אנרפוינט מקבוצת כלמוביל, מהחברות הגדולות בתחום התקנת מערכות אנרגיה סולאריות, מציין: "התעריף היום אטרקטיבי ועומד על 48 אג' לכל קוט"ש המוזרם לרדת החשמל באסדרה הביתית".
ואכן, מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג ממוצע בגודל של 120 מ"ר מביאה להכנסה שנתית של כ-14,000 שקל. עלות התקנת מערכת אנרגיה סולארית בבתים צמודי קרקע  נותנת ללקוח תשואה שנתית של כ-14% ומחזירה את השקעה בהתקנת המערכת בין 6-8 שנים.
עלות התקנת מערכת תלויה בכמות הפאנלים ובהספק המערכת, אך כדי לקבל תמונה כללית ניתן לומר כי רוב המערכות לבתים צמודי קרקע נעות בטווח של כ-60,000-80,000 שקל.
פלג מוסיף עוד: "מחירי החשמל הגבוהים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית לכדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס, יד ביד עם כך שמדובר במערכות ירוקות ויש כאן שני וקטורים מאוד מעניינים המתלכדים זה עם זה. התשואות שהיום מניבות המערכות הן תשואות שנתיות דו ספרתיות מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך, ויש כאן נכס מניב למשך 25 שנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדינה צריכה לסבסד התקנת פנלים סולרים
    ציפי 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלות גבוהה והרווח מגיע לאחר שנים רבות. יש חשיבות רבה במעבר לאנרגיות ירוקות
    סגור