כסף וצרכנות

חברות המשקאות מפצות ב-22 מיליון שקל לקוחות בישראל: זו הסיבה

חברות מכונות השתייה האוטומטיות מש-קר ומשקט הפסידו בתביעה ייצוגית שנסחבה כשש שנים, וישלמו פיצויים ב-22 מיליון שקל אותם ימירו בחלוקת מוצרים ללא תמורה למחנות וחיילי צה"ל, לבתי חולים ולבתי אבות, וכמו כן גם חויבו לא לגבות יותר תשלום סליקה באשראי
מערכת ice | 
משקאות מתוקים - אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
אחרי תביעה ייצוגית שנסחבה כשש שנים בבית המשפט המחוזי בירושלים, השבוע הגיע סוף סוף הסכם הסדר בנוגע לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד חברות מכונות השתייה האוטומטיות מש-קר ומשקט.
על פי הדיווח היום (חמישי) ב-YNET, על פי ההסכם, החברות יפסיקו לגבות עמלת אשראי בנפרד ממחיר המוצר, וכעת הן מחויבות לגבות מחיר אחד מחייב שהוא המחיר הצמוד למוצר בחזית המכונה בלבד. נוסף על כך, שתי החברות יחלקו מוצרים ללא תמורה למחנות וחיילי צה"ל, לבתי חולים ולבתי אבות בשווי כולל של כ-22 מיליון שקל, שיתחלקו שווה בשווה בין שתי החברות. 
התביעה שהוגשה כאמור ב-2018 על ידי קבוצה של אנשים, עוסקת בטענה שמחירי המוצרים המוצעים למכירה מוצגים בחזית המכונה לפני כל מוצר, אלא שהרוכשים במזומן משלמים את המחיר בדיוק כפי שהוא נקוב על המכונה, ואילו הרוכשים בכרטיס אשראי משלמים עמלה הנקראת עמלת כרטיס אשראי. העמלה נעה בין 50 אגורות ל-80 אגורות.
החברות טענו מנגד כי הן מביאות את כל המידע על עלות העסקה בפני הצרכנים לפני ביצוע הרכישה, ומציינות זאת באמצעות מדבקות בולטות על כל המכונות שהן מפעילות. השופטים טענו כי הגבייה של החברות הוא לא כדין, והן ייאלצו לשלם סכום נכבד מאוד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה