כסף וצרכנות

רשות המסים תמנע כפל מס: זו ההחלטה החדשה שהתקבלה

לראשונה: רשות המסים בישראל פרסמה החלטת מיסוי משותפת עם מדינת אמנה, החלטת המיסוי מסדירה את חלוקת ההכנסות ותמחור העסקאות הבין-חברתיות בין הישויות של הקבוצה בישראל ובמדינת האמנה תוך הסכמה על מנגנון מחירי העברה בין כל הצדדים הקשורים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
שיתוף פעולה בין רשות המסים בישראל לרשות המסים של מדינת עמה חתומה ישראל על אמנה למניעת כפל מס, הביא לראשונה לחתימה על החלטת מיסוי  בילטרלית (BAPA- Bilateral Advance Pricing Agreement). ההחלטה משקפת הסכמה של שתי רשויות המס על מחירי העברה וחלוקת ההכנסות של קבוצה רב לאומית הפועלת בשתי המדינות.
החלטת המיסוי מסדירה את חלוקת ההכנסות ותמחור העסקאות הבין-חברתיות בין הישויות של הקבוצה בישראל ובמדינת האמנה תוך הסכמה על מנגנון מחירי העברה בין כל הצדדים הקשורים. מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה בישראל והיא מעניקה לקבוצה הרב לאומית וודאות לגבי חלוקת ההכנסות בין המדינות באופן שמוסכם על רשויות המס של שתי המדינות. מנגד, מעניקה ההחלטה וודאות לרשויות המס בשתי המדינות כי לכל מדינה ישולם המס הראוי וההוגן המשקף את הערך שנוצר בכל מדינה. 
תהליך גיבושה של החלטת המיסוי התבסס על אמנת המס בין מדינת ישראל למדינת האמנה וקווי הנחיה של ארגון ה-OECD. התהליך הושלם בתקופה של פחות משנתיים, כאשר התקופה המומלצת על ידי ארגון ה-OECD עומדת על כ- 30 חודשים.
לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', הליכים בילטרליים כדוגמת החלטה זו הם בעלי חשיבות עצומה לוודאות וליציבות של המגזר העסקי, ותורמים לתהליך עשיית העסקים בישראל של קבוצות גלובליות רב לאומיות. "המהלך מעניק לאותן קבוצות וודאות בתמחור פעילותן בעסקאות מורכבות בין צדדים קשורים בקבוצה ומצד שני מעניק למדינה את המחיר הראוי וההוגן המשקף את הערך שנוצר בישראל והכל תוך הסכמות ושיתוף פעולה מלא בין הקבוצה לבין רשויות המס של המדינות", אמר אהרונוביץ'. 
עוד ציין אהרונוביץ' כי מתנהלים הליכים דומים להסדרת עסקאות נוספות של קבוצות רב לאומיות ובכוונת רשות המסים לפעול לקידום ופיתוח התחום. "הסכמות אלו הן בעלות חשיבות רבה הן לקבוצות הרב לאומיות והן למדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה