משפט

העלים מעל 5 מיליון שקל מרשות המסים: זה הרופא שמסתבך בענק

סופיאן  אלשאמי, תושב רהט ורופא סטאז'ר בבית החולים ברזילי שבאשקלון, חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות מדוחות תקופתיים של חברת בנייה שבבעלותו, שסכומן מוערך ב-5,423,074 שקל
מערכת ice | 
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
סופיאן  אלשאמי, תושב רהט ורופא סטאז'ר בבית החולים ברזילי שבאשקלון, הובא היום (ראשון) בפני בית משפט השלום בבאר שבע בחשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות מדוחות תקופתיים של חברת בנייה שבבעלותו. אלשאמי שוחרר בתנאים מגבילים.
מבקשת המעצר עולה כי בחקירה המנוהלת על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע של רשות המסים, עלה החשד כי אלשאמי, בעלי חברת חץ בנגב בע"מ העוסקת בענף הבנייה, חשוד כי בין השנים 2023-2022 הגיש 16 דוחות תקופתיים כוזבים למע"מ, בהם נכללו וקוזזו 113 חשבוניות מס פיקטיביות שסכום מס הערך המוסף בגינן עומד על סך של 5,423,074 שקל.

כזכור, בתחילת החודש, בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על אנואר חאג' יחיא, תושב חיפה, ארבע שנות מאסר בפועל ו-17 חודשי מאסר על תנאי. יחיא הורשע בעבירות של הפצת עשרות חשבוניות פיקטיביות, וזאת במטרה לסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס. יחיא סייע להעלים מס בסכום כולל של מעל 10 מיליון שקל.
במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 83 עבירות מס שביצע בין השנים 2009 - 2011. הנאשם עשה שימוש בחברות ובעוסקים שונים הרשומים על שם אחרים, כאשר הנפיק על שמם מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו עסקאות עבור חשבוניות אלו.
בכך סייע הנאשם לאחרים להשתמט מתשלום מס בסכום של 10.03 מיליון שקל, וסך היקף העבירות הפליליות עומד על 72.4 מיליון שקל. גזר הדין הוא חלק מפרשה גדולה שבעקבותיה הוטלו עונשי מאסר בפועל ארוכים וקנסות כבדים על מעורבים נוספים. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב שמדובר בפרשה רחבת היקף שנגזלו במסגרתה עשרות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית, והנאשם היווה בה חוליה מרכזית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה