כסף וצרכנות

מכורים לשוקולד? זו הסיבה שהמחירים צפויים לזנק בכל העולם

בשנים האחרונות מפעלים באפריקה התקשו להשתמש בקקאו עבור ייצור השוקולד בעקבות המחסור בו, מה שהוביל אותם להשתמש בשעועית. עם זאת, נראה כי גם הפתרון הזה נתקל בבעיות עקב קפיצה משמעותית של מחיר השעועית, מה שצפוי להוביל לעלייה כוללת במחירי השוקולד בעולם
מערכת ice | 
שוקולד (צילום freepik)
מרבית השוקולד בעולם מיוצר במפעלי קקאו גדולים בחוף השנהב ובגאנה שבאפריקה, אך במדינות הללו התריעו על כך שהמחירים צפויים לזנק בעקבות מחסור בחומר גלם חשוב במיוחד – שעועית.
האזהרה הזו מגיעה על רקע העובדה כי יצרניות שוקולד רבות כבר העלו את המחירים לצרכנים, לאחר שלוש שנים של יבול קקאו גרוע בשתי המדינות המייצרות כמעט 60% מכמות הקקאו בעולם, מה שגרם למחירי הקקאו להכפיל את עצמם בשנה האחרונה.
המפעלים משתמשים בשעועית משום שמנסים להתנער מהשימוש בקקאו גולמי, שהפך למצרך די נדיר בשנים האחרונות. עם זאת, בעלי המפעלים אומרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם לקנות את השעועית עקב המחירים הגבוהים. כמו כן, אחד מהמקורות של ה- New York Post אמר כי מפעלים גדולים בחוף השנהב עשויים להיסגר בקרוב בעקבות המחסור הקשה בחומרי הגלם.
חשוב לציין כי בדרך כלל השוק מוסדר מהבחינה הזאת, והסוחרים רוכשים שעועית מסוחרים מקומיים במחירים שסוכמו מראש על ידי הרשויות. עם זאת, בתקופת מחסור כמו שנתקלנו בה השנה, המחירים מזנקים ואין על כך פיקוח אמין. אמנם הרשויות מנסות להגן על בעלי המפעלים במקרה הזה, אך לא תמיד הדבר מצליח לעבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה