כסף וצרכנות

המע"מ בישראל בדרך לזנק? זו האלטרנטיבה המפתיעה שהוצעה

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "אם רוצים להוריד את יוקר המחיה דרך פטור ממע״מ עשו זאת על חשמל ומים שייטב עם כלל הציבור ולא בפטור לרכישות פינוק באינטרנט״
מערכת ice | 
שטרות (צילום shutterstock)
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, השתתף היום (שלישי) בדיוני התקציב בוועדת הכספים של הכנסת ואמר בפתח הישיבה: ״מה עוד צריך לקרות כדי שנבין כולנו שאנחנו במשבר כלכלי? נתוני הרבעון שפורסמו אתמול הן הוכחה נוספת לכך, הצריכה הפרטית צנחה ב27%. ודווקא בזמן הזה רוצה המדינה להוסיף אחוז אחד למע״מ שיבוא לידי ביטוי בהעלאת מחירי החשמל, המים, התרופות, המשכנתאות לצעירים שכבר כעת רבים מהם מתקשים בהחזר התשלומים".
עוד הוא הוסיף: "בעניין המע״מ אני רוצה להקריא לכם ממסקנות ועדת טרכטנברג שאחרי המחאה החברתית ב-2011. יש כאלה שטענו שהוועדה הזו המליצה על מתן פטור ממע״מ ביבוא אישי. לא כך היא. היא כתבה הפוך. הוועדה מתנגדת למתן פטורים איזשהם על תשלום מע״מ".
 
לין גם הסביר: "אני קורא שוב, תבטלו את הפטור ממע״מ ביבוא אישי לטובת צד ההכנסות בתקציב המדינה. הציבור יוכל להמשיך ולרכוש דרך אתרי סחר בחו״ל כמה שירצה, אבל רק בלי הפטור המעוות הזה שפוגע ומפלה לרעה את המגזר העסקי הישראלי. כח הקניה הוא שמייצר מקומות עבודה".
לסיום טען: "צריך היום להזרים כל שקל לשוק המקומי ולא לעודד את ציבור הצרכנים לרכוש מוצרים דווקא בחו״ל. אם רוצים להוריד את יוקר המחיה דרך פטור ממע״מ עשו זאת על חשמל ומים שייטב עם כלל הציבור ולא בפטור לרכישות פינוק באינטרנט״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה