קריירה ולימודים

הבינה המלאכותית נכנסת לחברות: האם הן מוכנות לאתגר?

הבינה המלאכותית ללא ספק תיכנס במוקדם או במאוחר לחברות השונות בעולם. עם זאת, לא מדובר במעבר חלק עבור העסק או העובדים ונשאלת השאלה - האם ההנהלה מוכנה לאתגר או בכלל מכירה בכך שיש אחד?
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
שירותי הבינה המלאכותית הרבים שנמצאים בשוק הפתוח עושים את דרכם, אט אט, לחברות והעסקים השונים. היות שהם עתידים "לשבש" את הפעילות הסדירה של החברות האלה ובפועל לשנות את האופן בו הן פועלות, נשאלת השאלה - כיצד ההנהלה מתכוננת לכך?
האלמנט העיקרי הוא, לפי דה מרקר, הוא כי לא ניתן להימנע מכך שהבינה המלאכותית תיכנס לחברות. לכן, או שחברה תיישם אותה היטב ותשגשג או שלא. משמע, ההטמעה צריכה להתבסס על מודלים עסקיים חדשים שיכללו גם אופן העסקה שונה של העובדים. קרי, העובדים יוכלו לבצע מגוון משימות פשוטות במהירות וכמעט באופן אוטומטי, מה שיביא לפריחה באפקטיביות. כמו כן, העובד יצטרך לפתח סט כלים חדש בעבודה - שאולי גם ידרוש תגמול כספי אחר מצד החברה.
מנגד עומדת העובדה שהבינה המלאכותית מתבססת על המידע שמזינים לתוכה, משמע היא יכולה להיות אמת או שקר, וכך כלי העזר עלול להפוך למגרעה. אם כן, ניכר כי עובד לא יכול לעשות את המעבר לבדו ובהחלט יצטרך את ההנחיה והליווי של המעסיק ולכן לא ברור כיצד החברות בשוק מתכננות לעשות זאת.
נקודת האור היא כי כבר החלו להתבצע מספר מחקרים בעולם שמטרתם לבנות את המודלים המדוברים שיעזרו לארגונים להתמודד עם הכניסה של הבינה המלאכותית לעסק. מה שעלול מנגד להפריע לעסקים הללו לפרוח, היא התעלמות מכך שנדרשת תקופת הסתגלות ומכך שבכלל עומד להיות שינוי באופן העבודה וכמובן באופן החשיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה