השוק
אלקטרה צריכה בהכנסות שיא של מיליארדים - ורווח נקי של 30 מיליון
אלקטרה מוצרי צריכה מציינת רבעון טוב, עם צמיחה חזקה במגוון המגזרים, הכנסות של 2 מיליארד שקל ורווח נקי של 30 מיליון שקל | קרפור, שעברה לראשונה לרווחיות, תרמה מעל מחצית מה-EBITDA | זינוק בהכנסות למ"ר במגזר קמעונאות החשמל | הכנסות אדידס וקולומביה הוכפלו
אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת את הרבעון השלישי של 2024 עם תוצאות חזקות הממשיכות מגמת צמיחה בכל תחומי הפעילות. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות זינק לכ-30.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, פי שלושה לעומת כ-10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשם רווח נקי של כ-49 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-22 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, עלייה של כ-9% בהשוואה לכ-1.83 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2024 נרשמה עלייה של כ-15%, עם הכנסות שהסתכמו בכ-5.5 מיליארד שקל לעומת 4.78 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-12.6% לכ-579 מיליון שקל לעומת 514 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו ברבעון השלישי של 2024 עמד על כ-91 מיליון שקל לעומת כ-71.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 27.5%. ה-EBITDA עמד על כ-186 מיליון שקל לעומת 160 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-16% - בעיקר בזכות קרפור שתרמה כ-97 מיליון שקל.
קרפור
מגזר קמעונאות המזון, כלומר פעילות קרפור בישראל, הציג לראשונה רווח נקי של 817 אלף שקל. ההכנסות ברבעון עלו בכ-7.2% לכ-890 מיליון שקל, עם זינוק של כ-149% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-38.2 מיליון שקל. העלייה הושגה בזכות הרחבת המותג ופתיחת סניפים חדשים.
מגזר קמעונאות המזון, כלומר פעילות קרפור בישראל, הציג לראשונה רווח נקי של 817 אלף שקל. ההכנסות ברבעון עלו בכ-7.2% לכ-890 מיליון שקל, עם זינוק של כ-149% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-38.2 מיליון שקל. העלייה הושגה בזכות הרחבת המותג ופתיחת סניפים חדשים.
מגזר קמעונאות חשמל (מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי פרי)
ההכנסות במגזר הסתכמו בכ-678 מיליון שקל, עלייה של 18.4% לעומת 573 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות גידול של 16.8% במכירות בחנויות הזהות. ההכנסות למ"ר ברבעון זה עלו לכ-6,200 שקל, בהשוואה לכ-5,500 שקל ברבעון המקביל אשתקד ולכ-3,400 שקל בסוף שנת 2023, עלייה של כ-13%. מכירות האונליין במגזר זינקו ב-50% והסתכמו בכ-82 מיליון שקל.
ההכנסות במגזר הסתכמו בכ-678 מיליון שקל, עלייה של 18.4% לעומת 573 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות גידול של 16.8% במכירות בחנויות הזהות. ההכנסות למ"ר ברבעון זה עלו לכ-6,200 שקל, בהשוואה לכ-5,500 שקל ברבעון המקביל אשתקד ולכ-3,400 שקל בסוף שנת 2023, עלייה של כ-13%. מכירות האונליין במגזר זינקו ב-50% והסתכמו בכ-82 מיליון שקל.
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות עמד על 32.1 מיליון שקל, לעומת 31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מספר הסניפים בהפעלה ישירה עלה ל-85, לעומת 79 סניפים בתקופה המקבילה.
ב-30 באוקטובר 2024 חתמה החברה על הסכם יבוא ישיר עם סמסונג שיוביל לשיפור בתנאי הרכש כיוון שאלקטרה תחסוך את עלות התיווך של היבואנית סמליין.
מגזר ספורט ופנאי
ההכנסות כמעט הוכפלו והסתכמו בכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהרחבת פעילות המותגים קולומביה ומותגים נוספים, תוך גידול במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ועלייה במכירות לסיטונאות. חלק מהגידול במכירות נובע מהשלכות מלחמת "חרבות ברזל" ומעלייה בפעילות המותג אדידס. המכירות בחנויות זהות של חברת סער יבואנית קולומביה עלו בכ-13% בהשוואה לרבעון המקביל. מכירות חנויות אדידס זינקו בכ-38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות כמעט הוכפלו והסתכמו בכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהרחבת פעילות המותגים קולומביה ומותגים נוספים, תוך גידול במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ועלייה במכירות לסיטונאות. חלק מהגידול במכירות נובע מהשלכות מלחמת "חרבות ברזל" ומעלייה בפעילות המותג אדידס. המכירות בחנויות זהות של חברת סער יבואנית קולומביה עלו בכ-13% בהשוואה לרבעון המקביל. מכירות חנויות אדידס זינקו בכ-38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי זינק בכ-250% ועמד על כ-2.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מגזר מוצרי חשמל
המכירות ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-346 מיליון שקל, ירידה של כ-5.2% בהשוואה ל-365 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נגרמה בעיקר מקיטון במכירות מערכות חימום לייצוא, כתוצאה משינוי רגולציה והורדת סובסידיות באירופה. בנטרול מכירות מערכות חימום לייצוא, חלה ירידה קלה של כ-5 מיליון שקל במכירות המגזר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המכירות ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-346 מיליון שקל, ירידה של כ-5.2% בהשוואה ל-365 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נגרמה בעיקר מקיטון במכירות מערכות חימום לייצוא, כתוצאה משינוי רגולציה והורדת סובסידיות באירופה. בנטרול מכירות מערכות חימום לייצוא, חלה ירידה קלה של כ-5 מיליון שקל במכירות המגזר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו, עמד על כ-27 מיליון שקל, לעומת כ-25 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח המגזרי הסתכם בכ-7.7% ממחזור ההכנסות, עלייה מ-6.9% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות נבעה בעיקרה מעלייה ברווחיות בתחום המזגנים ובתחום סחר המותגים. נרשם גידול במכירות ובנתחי השוק של המותג TCL, שהצליח למצב את עצמו במקום השני בשוק המסכים.
במהלך הרבעון השלישי החברה החלה ליישם תכנית התייעלות במטרה להביא לחיסכון משמעותי. במסגרת התוכנית יאוגדו שלושת תחומי הפעילות של המגזר.
עוד ב-
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו ממשיכים במגמת הצמיחה ומציגים תוצאות חזקות גם ברבעון השלישי של 2024, עם שיא הכנסות שהגיעו לכ-2 מיליארד שקל ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה