קריירה ולימודים

שכר המינימום יזנק והמסים יבוטלו, כך יראו המשכורות החדשות

מלבד שכר המינימום הגבוה יותר ופטור ממס, ראש ממשלת מצרים אמר שהממשלה גם מרכיבה מנגנון לתמיכה כלכלית בעובדים במגזר הפרטי העומדים בפני איום של פיטורים
מערכת ice | 
שכר (צילום freepik)
ממשלת מצרים הודיעה כי היא מעלה את שכר המינימום לעובדי ממשלה ל-3,000 פאונד (153 דולר) כחלק מחבילת תמיכה חדשה של 67 מיליארד פאונד (3.39 מיליארד דולר) כדי לסייע לפלח הפגיע באוכלוסייה להתמודד עם עליית המחירים.
החבילה, שחשף ראש הממשלה מוסטפה מדבולי במסיבת עיתונאים, הייתה האחרונה בסדרת צעדים שהציגה הממשלה במהלך שמונת החודשים האחרונים כדי למתן את השפעת הנפילה הכלכלית ממלחמת רוסיה-אוקראינה.
הנשיא עבד אל-פתאח אל סיסי, בנאום שנמשך שעתיים ביום שלישי, אמר כי הוא מאמין שנדרש מינימום חודשי של 10,000 פאונד (500 דולר) למשפחות כדי להסתדר.
כשהוא מבחין במורים כדוגמה - יש 25 מיליון תלמידי בית ספר במצרים, כמעט רבע מהאוכלוסייה. הוא אמר שממשלתו לא יכולה לצפות שהם יתמסרו לחינוך תלמידים במשכורות של בין 3,000 ל-4,000 פאונד בחודש.
ביום רביעי, מר מדבולי אמר כי הממשלה גם מתכוונת להפנות בקרוב לפרלמנט לאישור טיוטת חקיקה שתעלה את הפטור המקסימלי ממס הכנסה ל-30,000 ליש"ט (1,530 דולר) בשנה מ-24,000 ליש"ט (1,224 דולר).
מצרים נפגעה קשה מהנשורת מהמלחמה. המטבע שלה השיל כ-20% מערכו מאז מרץ. עד 25 מיליארד דולר עזבו את שוק החוב שהיה פעם רווחי בתוך חודש מפרוץ המלחמה בפברואר. האינפלציה, הניזונה מעלייה חדה במחירי המזון והדלק, עלתה לכ-16% וצפויה לעלות עוד יותר אם המטבע ימשיך לזנק כלפי מטה.
מלבד שכר המינימום הגבוה יותר ופטור ממס, ראש ממשלת מצרים אמר שהממשלה גם מרכיבה מנגנון לתמיכה כלכלית בעובדים במגזר הפרטי העומדים בפני איום של פיטורים בגלל שמעסיקיהם מתקשים להישאר בעסקים.
תמיכה כספית זו תהיה מותנית בהמשך העסקתם, אמר מר מדבולי.. לדבריו, הממשלה החליטה גם להשאיר את תעריפי החשמל הביתיים ללא שינוי עד לסוף יוני בשנה הבאה, תוך שהיא גנזה את התוכניות הקודמות להעלות אותם.
כמו כן הוארך עד 30 ביוני 2023 תוכנית בונוס של מזון מסובסד בשווי של עד 300 פאונד, שהועיל ל-10.5 מיליון אנשים מאז הקמתה השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה