בחירות 2022

אריה דרעי חושף: איך הצליח לשכנע את נשיא מצרים

ש"ס בדרך לבחירות ובסוף שבוע שעבר אחרי שגפני ובכירי הליכוד התקבלו בברכה אצל הרב מאזוז, גבר הלחץ בסביבתו של יו"ר ש"ס שביקש גם הוא לזכות בניצוצות של תמיכה מהרב מאזוז. ערב חג שמחת תורה, נזכר דרעי בתמיכה אחרת ומפתיעה משנים רחוקות. ש"ס לאן? | כתבה שביעית בסדרה

דוד זולדן |  1
אריה דרעי (צילום פלאש 90)
ב־1989 נסעו למצרים יו"ר ש"ס, אריה דרעי ומנהיג התנועה, הרב עובדיה יוסף, בעקבות הזמנתו של הנשיא המצרי אז, חוסני מובארק. הרב נענה להזמנה בעיקר מפני שרצה למנוע את מימוש התוכנית לסלול כביש על בית הקברות היהודי בקהיר.
הרב יוסף, שב־1948 היה אב בית הדין של קהיר, הכיר מקרוב את בית הקברות. זמן קצר לפני הנסיעה הזהיר הרב דוד שמידל, יו"ר אתרא קדישא, שהרשויות המצריות מתכננות לפנות חלק גדול מבית הקברות כדי להעביר במקום כביש רב מסלולי, שהיה חלק מכביש הטבעת שנסלל אז בקהיר.
"התנהלו מגעים עם הרבנות הצבאית כדי שיבואו לפנות את הקברים, כי המצרים לא רצו להרוס את הקברים אלא רק להעביר אותם ממקום למקום," מספר יו"ר ש"ס, אריה דרעי. "עשרות אלפי קברי יהודים עמדו בפני פינוי לצורך סלילת כביש ענק באמצע בית הקברות. הרב שמידל הציע שבמקום להרוס את בית הקברות יבנו גשר גדול מעליו. היה ברור שלתוכנית כזאת תהיה עלות גבוהה מאוד, אבל הקונגרס האמריקאי היה מוכן לממן את זה. מובארק ושר השיכון שלו התנגדו להצעה. הם אמרו שהקמת הגשר תעכב משמעותית את השלמת הפרויקט ושסלילת כביש הטבעת צריכה להסתיים במהירות."
יו"ר אתרא קדישא פנה לרב יוסף וביקש ממנו לפעול אצל מובארק. הנשיא המצרי קיבל את הרב יוסף ודרעי בכבוד מלכים. "מי שמכיר את מובארק יודע שהוא אדם חביב, אבל טיפוס מוחצן ואימפולסיבי שזורק ישר את מה שיש לו להגיד," אומר דרעי. "מובארק הפסיק את הרב עובדיה באמצע דבריו ואמר לו, 'מה אתה רוצה ממני?' הוא הצביע עלי ואמר, 'מודיר אל עם (שר הפנים), תראה את שר הפנים שלך. יש לו ראש עיר בירושלים, טדי קולק, שרוצה להרוס בירושלים קברים של יהודים (בגבעה הצרפתית היה אז עימות גדול בין החרדים לרשויות ודרעי נלחם בקולק בגלל תכנית זו). תשאל אותו. אז אתם באים אליי? אני לא נוגע בהם, אני רק רוצה להעביר אותם.'
 
"אמרתי בלבי, כמה שהוא צודק, אבל מה אפשר להסביר לגוי? ראיתי שהשתררה מבוכה גדולה ובאופן ספונטני אמרתי למובארק, 'כבוד הנשיא, למה אתה מצפה? טדי זה אשכנזי ואתה משלנו.' מובארק פרץ בצחוק בלתי נשלט. מאז ועד היום לא נגעו בבית הקברות היהודי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עולם ה"חרדים" מצומצם ומסתכם בהצלחה למנוע מעבר כביש
    האדם משם 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לתת לחובשי מגבעת להחליט בגדול מקסימום על זמני תפילה
    סגור