כסף וצרכנות

שכר המינימום לעובדי המזון המהיר עלה, אך לא כולם מרוצים

חוק חדש שהעביר מושל המדינה הגדולה בארצות הברית, מגדיל משמעותית את שכר המינימום של עובדי התעשייה. איפה הבעיה? החוק חל רק על הרשתות הגדולות
מערכת ice | 
שכר המינימום עלה (צילום vecteezy, unsplash)
בצעד שתעשיית המסעדנות מזהירה עלולה להעלות את מחירי המזון המהיר, מושל קליפורניה חתם על חוק שיצר "מועצת מזון מהיר" לקביעת סטנדרטים של שכר, שעות ותנאי עבודה לעובדי המזון המהיר במדינה. על פי החקיקה, המועצה יכולה להעלות את שכר המינימום לעובדי מזון מהיר לעד 22 דולר לשעה, עלייה של 7 דולר מהתקן הקודם. 

החוקים החדשים נועדו עבור מעסיקים עם יותר מ-26 עובדים, ברשתות עם לפחות 100 מקומות בפריסה ארצית. "הפעולה הזו מעניקה לעובדי המזון המהיר חרוצים קול חזק יותר ומושב ליד השולחן, כדי לקבוע שכר הוגן וסטנדרטים של בריאות ובטיחות בכל התעשייה", אמר המושל גאווין ניוסום, שהוא גם בעל מסעדה. "אני גאה לחתום על חקיקה זו ב-Labor Day, כאשר אנו נותנים כבוד לעובדים שהם המנוע של מדינתנו, בזמן שאנו בונים כלכלה חזקה ומכילה יותר עבור כל תושבי קליפורניה".
 
תעשיית המסעדנות התבטאה נגד החוק. בשבוע שעבר, נשיא מקדונלד'ס ארה"ב, ג'ו ארלינגר, כינה את החקיקה "פסולה, צבועה ובלתי מתוכננת". הוא מאמין שהקמת המועצה "תפגע בכולם", משום שהסטנדרטים החדשים יחולו על רשתות מסעדות גדולות, ולא על אלה עם פחות מ-100 מקומות. גם איגוד הזכיינות הבינלאומי התנגד להצעת החוק, וכינה אותה "צעד מפלה שנועד להתמקד במודל העסקי של זכיינות".
 
נשיא ומנכ"ל איגוד הזכיינות הבינלאומי, מתיו האלר, אמר בהצהרה שהצעת החוק תפגע במפעילי זכיינות קטנים יותר והצביע על מחקר שהציע ששכר גבוה יותר עלול להוביל לעלייה של 20% במחירי התפריט. גם איגוד המסעדות הלאומי מתנגד להצעת החוק. לעומת זאת, עשרות קבוצות הסברה כולל המכון למדיניות כלכלית, פרויקט חוק התעסוקה הלאומי וארגון "שכר הוגן אחד" דחקו במדינה להעביר את הצעת החוק, בינואר האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה