קריירה ולימודים

אפל בצעד מפתיע ונואש: האם העובדים יהיו מרוצים?

חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שלחה לעובדיה מייל ובו הבטיחה להם העלאות נוספות במשכורת. האם הצעד הזה יציל אותה מהמצב המאתגר שבו היא נמצאת?
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash)
אפל צפויה להעלות את משכורות כל עובדיה בארה"ב בחודשים הקרובים, כך הודיעה החברה לעובדים במייל שנשלח אליהם אתמול (רביעי) והגיע עד מהרה לתקשורת הכלכלית בארה"ב.
לפי המייל, השכר השעתי הבסיסי בחברה יעלה ב-2 דולר מ-20 ל-22, סכום שמהווה עלייה של 48% מאז 2018. במקביל, הבטיחה החברה כי העובדים ששכרם מבוסס על סכום שנתי יקבלו העלאה החל מחודש יולי הקרוב, בניגוד לשנים רגילות, בהן שינויי שכר בחברה נכנסים לתוקף רק בסתיו (כלומר באוקטובר).
הסיבה לצעד הבהול היא המצב בשוק העבודה האמריקאי בחודשים האחרונים: עליית האינפלציה לשיא של 40 שנה, יחד עם היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שיצרה הזדמנויות רבות בשוק ומחסור בעובדים, גרמו לעובדים להיות הרבה יותר דורשניים כלפי מעסיקיהם. כך, בחודשים האחרונים מקודמים במהירות מאמצי התאגדות בתאגידי ענק, ביניהם אפל ואמזון, והמוני עובדים עוזבים ברגע שהמעסיקים שלהם מעזים לדרוש מהם לחזור לעבודה במשרד לאחר שהתרגלו לעבוד מהבית. אפל עצמה נאלצה לוותר לאחרונה על תוכניתה להחזיר את העובדים למשרדים, בעקבות מחאה המונית מצד העובדים והתפטרויות רבות.
דובר החברה אמר לגופי התקשורת הכלכליים כי "תמיכה ושימור של חברי הצוות הטובים בעולם מאפשרים לנו להביא את המוצרים והשירותים הטובים והחדשניים ביותר ללקוחותינו. השנה, כחלק מתהליך בדיקת הביצועים השנתית שלנו, אנו מעלים את תקציב התשלומים הכולל שלנו".
ההחברה הדגישה כי ההעלאות הללו יהיו בנוסף לכאלו שהוכרזו במהלך הקורונה, ולא במקומן.
אפל מצטרפת לשורת חברות שהודיעו לאחרונה על העלאת משכורות כללית במאמץ לשמר עובדים, וביניהן מיקרוסופט, אמזון וגוגל.
לא ברור האם העלאת המשכורות הפתאומית הזו היא ניסיון למנוע את מאמצי ההתאגדות של עובדי החנויות. בשבוע האחרון התעוררה סערה וביקורת קשה נגד אפל, לאחר שאחד מעובדיה הדליף לתקשורת סרטון ששלחה דירְדְרֶה אוֹ'בְּראיין, נשיאת אנשים (כלומר כוח אדם) וחנויות בחברה, לכל 65,000 עובדי אפל סטור בארה"ב, ובו היא מאיימת כי אם יתאגדו החברה לא תוכל להעלות משכורות או לתת להם הטבות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה