קריירה ולימודים

שבוע העבודה יקוצר ל-4 ימים? בישראל מפחדים ממהפך דרמטי

פיילוט שנוסה ברחבי העולם, במסגרתו קוצר שבוע העבודה והתוצאות הראו שיפור חיובי מבחינת פרודוקטיביות העובדים, יחל גם בישראל, אך נראה שיש חשש בקרב החברות במשק לקחת בו חלק
מערכת ice | 
החזרת עובדים לעבודה (צילום freepik, pixabay)
האם הפנטזיה של מיליוני עובדים בישראל בדרך להתממש? פיילוט עולמי של פרויקט ייחודי שמטרתו קיצור שבוע העבודה ל-4 ימים בלבד, בדרך להכנס גם לישראל. המחקרים בעולם הוכיחו עלייה בפרודוקטיביות של העובדים וכן בשביעות רצונם, אבל מדוע בישראל יש חשש כל כך גדול לנסות זאת?
הניסוי החל לראשונה בחברת אנדרו בארנס בניו זילנד, שם 200 עובדים בלבד באותה התקופה. המנכ"ל בחר לעשות ניסוי שבמסגרתו קיצר את את שבוע העבודה ל-4 ימים בסך הכל כדי לבדוק האם העובדים מסוגלים להיות פרודוקטיביים יותר בזמן קצר יותר. הניסוי הצליח מאוד והגיע למדינות רבות בעולם שגם דיווחו על הצלחה.

הפיילוט הזה מגיע לישראל ומלי אלקובי, שמייעצת לארגונים בתחום האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים, מסרה לליה ספילקין בחדשות 12: "קראתי על המהלך של בארנס, ראיתי שיש פה תפיסת עולם מאוד נכונה - והחלטתי לנסות את זה על עצמי. אני עסק של אדם אחד, אז ניסיתי לבד - וסיימתי עם 50% יותר בהכנסות שלי".
עוד הוסיפה: "אני בחרתי לקחת את יום ראשון כ"יום הכנה" - הכנת חומרים לסדנאות ושיתופי פעולה. בימים שני עד רביעי אני עובדת כרגיל, וחמישי עד שבת חופש מוחלט. וזה ממש עובד, זה מוכח. זה מודל שיכול לעבוד בצורה יוצאת מן הכלל".
על פי N12' בישראל החששות רבים מבחינת המעסיקים שסבורים שדווקא ייפגעו ממהלך שכזה, בארץ עדיין אין חברה שהחלה לקחת חלק פעיל בפיילוט, אבל היו מי שניסו מודלים אחרים בשיטות אחרות. האם החברות בכל זאת יתגברו על החשש וינסו זאת בהמשך?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה