קריירה ולימודים

בשורת ענק לעובדים: גיל הזכאות למענקי עבודה ירד?

אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס מיהדות התורה. חה"כ אשר: "תיקון הכרחי ומתבקש ואני מקווה שבמשרדי האוצר והכלכלה יבינו את הפוטנציאל החיובי שלו על שוק התעסוקה ויקדמו זאת בהקדם"
מערכת ice | 
כספי סיוע (צילום MSDR NEWS)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס. 21 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. מדובר בהצעת חוק של האופוזיציה שככל הנראה לא תעבור בהצבעות הבאות.
הצעת החוק מציעה, להוריד את גיל הזכאות למענק עבודה מגיל 23 לגיל 21, הן לגבי עובד והן לגבי עצמאי. לדברי חה"כ אשר, מענק עבודה הוא הדרך הממשלתית להיטיב עם עובדים בעלי שכר נמוך הנמצאים מתחת לסף ההכנסה המחייבת בתשלום מס הכנסה. מענק העבודה מאפשר מתן הטבה באופן ממוקד לאוכלוסיות מוחלשות העובדות לפרנסתן, מבלי שהן ייאלצו להסתמך על גמלאות וקצבאות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס''ח–2007, נקבע כי הזכאות למענק עבודה היא מגיל 23 בלבד. עם זאת, המועד שבו אדם נכנס לראשונה למעגל העבודה הוא בגיל 21, וקיימת חשיבות לעודד תעסוקה מגיל זה. בנוסף, מדובר בחוק שנועד לצמצום פערים, ומי שיוצא לעבודה בגיל 21 בדרך כלל משתכר פחות בשל העדר וותק או ניסיון."
עוד הודגש בהצעת החוק של ח"כ אשר כי מאחר והחוק נועד לצמצום פערים, בוודאי שיש לתקנו כך שיחול כבר בגיל 21, שכן "מי שיוצא לעבודה בגיל 21 בדרך כלל משתכר פחות בשל העדר וותק או ניסיון". מכיון שכך מבקשת הצעת חוק לתקן את הגדרת "עובד" לקבוע זכאות למענק עבודה מגיל 21 ולא מגיל 23.
ח"כ יעקב אשר אמר כי "מדובר בתיקון הכרחי ומתבקש ואני מקווה שבמשרדי האוצר והכלכלה יבינו את הפוטנציאל החיובי שלו על שוק התעסוקה ויקדמו זאת בהקדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה