תקשורת ומדיה

בג"צ הבינו את הרוע: כל התגובות לפסיקת סבסוד המעונות

חברי הכנסת מגיבים לפסיקת בג"צ להמשיך את סבסוד מעונות היום לאברכים עד לסוף השנה. מקלב: "פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית"; ליצמן: "נמשיך להיאבק"; ליברמן: "מצרים על ההחלטה"
מערכת ice |  3
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90)
בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) פה-אחד כי הוראת המעבר אשר נקבעה ביחס להחלתם של מבחני התמיכה לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום – ולפיה משפחות האברכים ייהנו מסבסוד שכר הלימוד רק עד לאמצע שנת הלימודים הנוכחית – אינה עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המינהלי. בדעת רוב נקבע כי כללים אלו מחייבים שהוראת המעבר תוארך באופן שהמשפחות תמשכנה ליהנות מהסבסוד, בהתאם לאמות המידה שהיו נהוגות עד כה, עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית. הפוליטיקאים מגיבים לפסיקה.
ח"כ אורי מקלב אמר כי: "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי. יחד עם זאת לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם - החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט".
ח"כ יעקב אשר: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האמהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המרדגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

יו״ר סיעת יהדות התורה, ח״כ יעקב ליצמן הוסיף: "אני שמח שגם שופטי בג״צ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפי האוכלוסיות החלשות".
ח"כ אורית סטרוק, ממפלגת הציונות הדתית, התייחסה לנשות האברכים: "עצוב שבסוף שופטי בג"צ הם שמבטלים את גזרות ליברמן-לפיד, ולא מבטיחי ההבטחות מ'ימינה' שחיזרו בקלפיות אחרי קולות המשפחות הצדיקות האלה. נתפלל שעד סוף השנה האזרחית הממשלה המסוכנת הזו תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה, יחד עם גזרותיה".
 שר האוצר, אביגדור ליברמן, כתב בדף הטוויטר שלו: "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה".
 
עוד חבר קואליציה התייחס, ח"כ ניר אורבך מימינה שכתב: "אני מברך על החלטת בג"ץ על דחיית הפסקת הסבסוד למעונות היום לאברכים עד סוף שנת הלימודים. ההחלטה מאפשרת לנו להמשיך בניהול השיח המקצועי מול שר האוצר ואנשי משרדו כפי שעשינו בחודשים האחרונים עד להגעה להחלטה מוסכמת. מבחינתנו התורה היא תורת חיים והיא הבסיס שנמשיך לפעול למענו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממשלת פושעים פורעי חוק אין גבול לשנאה
    השופט 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק חוק מיהו יהודי יעצור את הגויים
    סגור
  • 2.
    המולדובי רע למדינה ולאזרחיה. בקרוב יחליף את פאינה בכלא
    יבגני 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זבל עופות מהלך שגונב מיסים מהאזרחים
    סגור
  • 1.
    ממלכת הזדון והרשע ... הסוף קרב
    אין עוד מלבדו 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איך ה' בועט בכם לאט לאט. אוטוטו תמצאו את עצמכם בחוץ. בורא עולם דואג לילדיו.
    סגור