קריירה ולימודים

יו"ר התאחדות החקלאים תוקף את הרפורמה: "אין הסכמות עם האוצר"

חוק ההסדרים ממשיך לעורר סערה, והחקלאים מפגינים ברחבי הארץ בעקבות החלטת האוצר להציג רפורמה להוזלת המחירים על חשבון הענף: "נמשיך להילחם למען חקלאי העוטף וגבול הלבנון, גם במחיר של משבר קואליציוני"
יהודה לוינגר | 
דובי אמיתי חקלאים (צילום ויקיפדיה יוסי אלוני פלאש 90)
על רקע מחאת החקלאים ברחבי הארץ לקראת הרפורמה בענף שתוצג בחוק ההסדרים, תוקף יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים דובי אמיתי בשיחה עם ice את כוונת ליברמן להציג שינויים מהותיים בענף והקלה על יבואנים, על חשבון החקלאים.
במהלך ההפגנה, אמר אמיתי כי: "באנו לכאן למחות על רפורמה שמונחתת עלינו בחוק הסדרים שבינה ובין הורדת המחיר לצרכן אין דבר וחצי דבר. רשתות השיווק הן הקובעות הבלעדיות של המחיר ויעידו דוחות הרווח שלהן אשר מוכיחות כי מחלקת הפירות והירקות שלהן הן הרווחיות ביותר- בעוד הרווח התפעולי הממוצע ברשת היה 3.4%, הרווח במחלקת הפירות עמד על 14%. החקלאים אינם פוחדים מתחרות, אנחנו גאים בתוצרת האיכותית והטרייה שלנו- אנחנו רק דורשים הוגנות".
עוד הוסיף: "משרדי האוצר והחקלאות הציגו רפורמה חד צדדית שמונחתת בחוק הסדרים, בלי לטפל בכל שרשרת הערך שמשפיעה על המחיר לצרכן ובלי להשוות את עלויות מחירי המים וכח העבודה לעלויות במדינות הייבוא, על מנת לאפשר לנו תחרות אמיתית על המדף. אנחנו נמשיך להילחם למען חקלאי העוטף וגבול הלבנון, גם במחיר של משבר קואליציוני".
על התחרות בענף לאור דבריה של מיכל הלפרין, הממונה על התחרות, הוסיף אמיתי כי ״לגבי הממונה על ההגבלים - שיבדקו מה אמר עליה דוח מבקר המדינה - שהיא לא טיפלה בתחרות בשוק המזון והיא בעצמה אמרה באחד מהראיונות שרשות התחרות לא מטפלת במחירים אלא בתחרות. פתאום רגע לפני שהיא פורשת היא מתייחסת למחירים, כנראה שזו עמדה שהוזמנה ממשרדי האוצר והחקלאות״.
האם נכון לעכשיו הגיעו להסכמות עם האוצר? לדברי יו"ר התאחדות החקלאים אין כרגע שום הסכמות עם האוצר, והחקלאים ימשיכו בהפגנות גם במחיר של משבר קואליציוני. 
כזכור, חוק ההסדרים להצבעה עבר הערב יחד עם תקציב המדינה. חוק ההסדרים יובא להצבעה בממשלה יחד עם רפורמות נוספות כאשר חברי הקואליציה יצביעו על כלל חוק ההסדרים במקשה אחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה