קריירה ולימודים

אבל באקדמיה הישראלית: המנהלת הבכירה הלכה לעולמה בגיל 70

אוניברסיטת בר אילן הודיעה על פטירתה של הפרופ' מירי פאוסט, האישה הראשונה שכיהנה כרקטור. בהודעה מטעמה תואר אופייה המיוחד: "הייתה בה מידת הצניעות והאנושיות, שכה אפיינה אותה בכל דרכיה ומעשיה". היא שימשה חמש שנים ראש המחלקה לפסיכולוגיה, הייתה נשואה לרפאל ואם לארבעה
מערכת ice |  3
אוניברסיטת בר אילן (צילום יחסי ציבור)
אוניברסיטת בר-אילן הודיעה אמש (חמישי) על פטירתה של פרופ' מירי פאוסט ז"ל, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד רקטור באוניברסיטה, שהלכה לעולמה בגיל 70. "פרופ' פאוסט, חוקרת בעלת שם עולמי, היטיבה לשלב בחייה את המחויבות למחקר ולקידום נשים באקדמיה, יחד עם משפחתיות מסורה ואוהבת", נכתב בהודעת האוניברסיטה.
"כששאלו אותה איך לפנות אליה, תמיד אמרה "מירי" – שכן הייתה בה מידת הצניעות והאנושיות, שכה אפיינה אותה בכל דרכיה ומעשיה". פאוסט נולדה בשנת 1953 בשם מרים, וכיהנה כפרופסור מן המניין לפסיכולוגיה שחקרה את הייצוג המוחי של השפה והיבטים קוגניטיביים ומוחיים של יצירתיות. 
 
פאוסט שימשה בתפקיד רקטור אוניברסיטת בר-אילן בשנים 2014 עד 2020. לקראת סוף 2020 נפרדה פאוסט מהתפקיד שבו החזיקה שש שנים. גם אם נצרף את שאר אוניברסיטאות המחקר בישראל, אפשר לספור את הרקטוריות על יד אחת. פאוסט מחזיקה גם בשיא הכהונה הארוכה ביותר כרקטור, בזכות קדנציה שנייה שאליה נבחרה ברוב מוחץ.
עוד קודם לכן, שימשה במשך ארבע שנים סגנית רקטור, וחמש שנים ראש המחלקה לפסיכולוגיה. פאוסט הייתה נשואה לרפאל, איש עסקים וקונסול כבוד של אלבניה בישראל, ואם לארבעה ילדים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם אבל בבר אילן למה תמונה של הר הצופים? (ל"ת)
    Emily 03/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    ניכר שהייתה אישה מיוחדת במינה
    יהי זכרה ברוך 03/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנוחמו מן השמיים
    סגור
  • 1.
    חבל
    רומי 03/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יהי זכרונה לברכה תנוחי על משכבך צער גדול לאוניברסיטת בר אילן ובכלל אובדן לכולם
    סגור