דיגיטל וטק

ALIT הישראלית מקימה חממת סייבר באלבניה

בהשקעה של 1.5 מיליון יורו הקימה ALIT, חברת טכנולוגיה ישראלית, חממת סייבר ראשונה מסוגה בטירנה, בירת אלבניה. זו הסיבה שדווקא אלבניה נבחרה
מערכת ice | 
קורס סייבר (צילום unsplash)
ALIT, חברת טכנולוגיה ישראלית הממוקמת באלבניה, הקימה חממת סייבר ראשונה מסוגה בטירנה, בירת אלבניה, בהשקעה של 1.5 מיליון יורו. במסגרת החממה, תערוך הכשרות ל-800 אנשי פיתוח בשנה ותאפשר לחברות ההייטק הישראליות הקמה של מרכזי R&D וגיוס מידי של אנשי מקצוע במחירים תחרותיים.
"אלבניה שואפת להיות בירת הטכנולוגיה של הבלקן ומרכז טכנולוגי אירופאי מוביל", מסביר רועי מטיס שפושניק, מייסד שותף ומנכ"ל ALIT, "ראש עיריית טירנה מעוניין להפוך את העיר ל'תל אביב', מרכז טכנולוגי וחדשנות עבור העולם".

החודש, חברת ALIT, בשיתוף עם ממשלת אלבניה ועיריית טירנה, כנס חשיפה לאלבניה עבור חברות ישראליות. הכנס יכלול פגישות עם בכירי המדינה לרבות ראש הממשלה, שרת האוצר, ראש העיר ועוד וכן יכלול מפגעים עם משרדי ראיית חשבון ועריכת דין מובילים שירחיבו על הסביבה העסקית, פיננסית ורגולטורית במדינה. הכנס יכלול, גם מלבד חשיפה לתרבות, קולינריה והצד התיירותי של העיר, גם מפגשים עם אקדמיה וחברות מקומיות.
"הממשל האלבני משקיע הרבה משאבים במטרה לעשות מודרניזציה לשוק העבודה המקומי", מוסיף שפושניק. "באלבניה מעל 40 מוסדות אקדמאיים. כ-30,000 אלף בוגרים בשנה, כרבע מכלל בוגרי המערכת האקדמית, הם בוגרי מדעי המחשב והנתונים והפקולטות להנדסה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה