רכב

פורד תחת חקירה: התקלה שזוהתה בכרבע מיליון רכבים

תקלה דומה בכמעט 100 רכבים דומים הובילו את הרשויות בארה"ב לפתוח בבדיקה רחבה בדגמי אקו-ספורט של פורד. האם זה ייגמר בריקול עצום?
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
מספר תלונות של צרכנים ברחבי ארה"ב, הניעו את המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) לפתוח בבדיקה ראשונית לגבי בעיה אפשרית במשאבת השמן ברכבי Ford EcoSport, בדגמי 2018-2021. 
אגף חקירות הליקויים של הסוכנות (ODI) אומר שהוא קיבל 95 תלונות מצרכנים בארה"ב הטוענים כי המנועים שלהם הפסיקו לעבוד עקב בעיה שנבעה ממשאבת השמן שלהם. חלקם מדווחים שהם רואים נורת אזהרה שמסמנת על מפלס שמן נמוך בלוח המחוונים שלהם, ממש לפני שהרכב מפחית בפעילות, במקרים מסוימים בזמן שהרכב בתנועה.
מכיוון שהנושא עדיין בבדיקה, עדיין לא ברור כיצד בדיוק התחילה הבעיה. בתלונות שנשלחו ל-NHTSA, צרכן אחד מסן אנטוניו, טקסס, סיפר על המקרה שלו עם הרכב ביוני האחרון. "נכנסתי לרכב כדי לצאת מהעבודה ולאחר נסיעה של 5 דקות המכונית נתקעה והפעילה את נורית השמן ובדיקת המנוע", כתב האיש. "הספק טוען שצריך להחליף את המנוע כולו בגלל משאבת שמן תקולה שגורמת לכשל במסבים (לגרים)."

ואכן, מספר צרכנים דיווחו על חוויות דומות, ובעיקר, טענו שנאלצו להחליף את המנועים שלהם בגלל בעיה דומה במשאבת השמן. ה-ODI אומר כי כחלק מההערכה המוקדמת שלו, הוא יבדוק את חומרתו והיקפו של כשל המנוע לכאורה ויעריך את ההשלכות האפשריות שלו על הבטיחות.
למרות שהערכה ראשונית היא לעתים קרובות הצעד הראשון לקראת ריקול, לא בטוח שזה ייגמר כך. עם זאת, אם הבעיה לכאורה הזו אכן מחייבת את פורד לתקן רכבים, ייתכן שהיא תצטרך להחזיר עד 241,014 רכבים מדגם אקו-ספורט בסך הכל.
אלו יהיו חדשות רעות יותר עבור יצרנית הרכב דיארבורן, שניסתה ולא הצליחה לאבד את השיא שלה כמותג הזכור ביותר באמריקה. ב-2022 היא הוציאה הכי הרבה ריקולים, ובמחצית הראשונה של 2023 היא הובילה את ה"מצעדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה