רכב

התקלה החמורה ברכבת הקלה נחשפת: מי גרם להשבתה הבוקר?

מתחקיר מקיף שנערך עולה כי אתמול בלילה, כתוצאה מירידת מתח בקווי חברת החשמל באיזור מרכז התפעול של הרכבת הקלה, הופסק שרות הרכבות. זמן קצר לפני תחילת השרות התברר כי נפילת החשמל יצרה תקלה במערכות כיבוי האש שפגעו במערכות גיבוי החשמל ואלו פגעו במערכת האיתות אשר אחראית על תנועת הרכבות
מערכת ice |  3
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
אחרי בוקר קשה במיוחד, כאשר עשרות אלפי ישראלים לא יכולים היו להשתמש ברכבת הקלה במשך למעלה מחמש שעות, כאשר כמעט משעה הפתיחה ועד אחרי 11:00 בצהריים היום (רביעי) נרשמה תקלה חמורה, בחברת תבל מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה מסרו כי הנושא נבדק ויש תוצאות.
מתחקיר מקיף שנערך עולה כי אתמול בלילה, כתוצאה מירידת מתח בקווי חברת החשמל באיזור מרכז התפעול של הרכבת הקלה, הופסק שרות הרכבות. זמן קצר לפני תחילת השרות התברר כי נפילת החשמל יצרה תקלה במערכות כיבוי האש שפגעו במערכות גיבוי החשמל ואלו פגעו במערכת האיתות אשר אחראית על תנועת הרכבות ובשל כך לא ניתן היה  לחדש את שרות הרכבות עד השעה 11:30 הבוקר.

עוד נמסר: "במקביל ועל מנת לחדש את השרות במהרה הוצבו הרכבות על המסילות בתחנות לאורך הקו,  כדי שייצאו לדרך מיד עם תיקון התקלה, כפי שאכן קרה. במשך  שעות צוותים של תבל נת"ע וחברת אלסטום האחראית על מערכת האיתות, פעלו במקצועיות ובנחישות כדי לפתור את הבעיה, תוך שיתוף פעולה וסינכרון מלאים".
לסיום הוסבר: "יש לציין שמדובר במערכות מתוחכמות ומורכבות מבחינה טכנולוגית ואנחנו עושים הכל על מנת להימנע מתקלות בתקופת ההרצה  אך אלו קורות וכנראה יקרו בעתיד. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ופועלים לילות כימים כדי להעניק לציבור הנוסעים חווית שרות איכותית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חובבנות.בזיון
    יוני 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המילים היפות האלה לא יסתירו את העובדה שיש כאן התנהלות מחפירה ומסכנת חיי אדם
    סגור
  • 2.
    אפשר היה לצפות לתשובה פחות דבילית
    מנחמאל 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגברת סיבוני אלופה בגזירת סרטים וגירוש אנשי מקצוע לטובת חברינו אז ככה נראה פרוייקט ענק שהכפיל את עלותו בכפול 4 נגרר שנים רבות מעבר ללו"ז ובסוף זו התשובה.
    סגור
  • 1.
    אוי. לא נחשבנו על זה
    א.ש 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל ילד ובטח כל מהנדס חשמל יודע שנפילות מתח הן דבר מקובל. אפילו חברת החשמל בעלונים לציבור מציעה להתקין הגנות מפני נפילות מתח. אלא מה, בארץ ה"סמוך" והאילתור לא שמעו על דבר כזה. מה לעשות, המציאות הראתה ולימדה אותם ש"יש דבר כזה, נפילת מתח"
    סגור