רכב

בונוס ענק למנהלת שהואשמה בהתעמרות בעובדים, ועד הרכבת זועם

סמנכ"לית משאבי האנוש ברכבת ישראל חתמה על הסכם פרישה מרצון ובתמורה תקבל פיצויים בסך של 700 אלף שקל, וזאת לאחר שהוגש נגדה דו"ח חריף בו הואשמה בהתעמרות בעובדים - דו"ח שנגנז. הוועד זועם: "ההנהלה מעדיפה להשתיק את האירועים"
מערכת ice |  3
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
סכסוך עבודה הם דבר שבשגרה ברכבת ישראל. למרות שאף עובד לא הגיש תלונה באופן רשמי מתרבים חילופי האשמות וטענות קשים על יחס פוגעני של התעמרות בעבודה. אמש (שני) חתמה סמנכ"לית משאבי האנוש ברכבת ורד פרוינד על הסכם פרישה מרצון, לפיו היא תקבל פיצויים בסך כ -700 אלף שקל.
ביוני האחרון הוגש נגד פרוינד דו"ח ביקורת חיצוני נוקב בו היא הואשמה בהתעמרות בעובדים ובפעולות שיש בהן ניגוד עניינים.

במסגרת הסכם הפרישה נקבע כי לפרוינד ולהנהלת ודירקטוריון הרכבת לא יהיו תביעות או טענות המשך כלפי כל אחד מהצדדים.
למרות ממצאי הדו"ח החמורים, מנכ"ל החברה מיכה מייקסנר עדכן לפני כשבוע וחצי את רשות החברות כי לאחר בדיקה שנעשתה לא נמצא כי פרוינד פעלה בניגוד עניינים. כמו כן, בכירים ברכבת ששוחחו עם "כלכליסט" אמרו כי הדו"ח על ההתעמרות בעובדים נגנז מפני שאף עובד לא הסכים להתלונן על פרוינד באופן רשמי.
ניכר כי הסמנכ"לים, לפי עדויות בכלכליסט, אינם לוקחים אחריות על טענות העובדים ומבחינתם כל ניסיון לברר את הדברים  "יהפוך לנהר בלתי נדלה של תלונות מצד עובדים" סמנכ"ל אחר אמר כי "אם מנהל דורש מעובד לבצע את תפקידו זו התעמרות או התנכלות". ההנהלה מתלוננת דווקא על התעמרות נגדית – של העובדים בהנהלה בדרך של תלונות שווא".
ועד העובדים לא אהב את התנהלות ההנהלה ומסר כי מדובר במהלך של השתקת עובדים: "ברכבת יש מנהלים שהתעמרות בעובדים הפכה להיות שיטת ניהול לגיטימית. העובדה שסמנכ"לית משאבי אנוש בחברה מסיימת את תפקידה בעקבות תלונות רבות של עובדים, תוך שהדו"ח נגדה נגנז והיא מקבלת בונוס של 700 אלף שקל מוכיחה שאין בכוונת ההנהלה לטפל בתופעה והיא מעדיפה להשתיק את האירועים".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    "כל כלבה בא יומה"...
    "כל כלבה בא יומה"... 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי "הדביל" שבכלל מינה את הורד פרוינד הזאת, לסמנכ"ל מ"א ? מי ???
    סגור
  • 2.
    מי החמאר שמאשר 700אלף על חשבוננו
    יוני 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש יותר מידי כח לכל העובדי מדינה האלה שמבזבזים לנו את הכסף הציבורי סתם!
    סגור
  • 1.
    התביעה נגד מירב מיכאלי על התעמרות בעובדותיה
    ארנון תל-אביבי 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה נעלם הסיקור של המשפט של עובדות ששרתו בלשכת מירב מיכאלי במפלגת העבודה ובכנסת? התלננו נגד מיכאלי על התעמרות במקום העבודה , כולל גם ביטויים מעליבים על מבנה הגוף של העובדת. למה התקשורת מעלימה את התלונה והמשפט ?
    סגור