רכב

טסלה התנקמה בעובד? זו הסיבה המכעיסה שהביאה לפיטוריו

עובד גאה של טסלה נאלץ להתמודד עם מכתב פיטורין נטול נימוקים, אחרי שסרטון שלו נוהג בטסלה עם שדרוג עובדים ייחודי פורסם בעמוד היוטיוב שלו והפך ויראלי 
מערכת ice | 
טסלה (צילום vecteezy)
טסלה פיטרה עובד לשעבר מערכת הטייס אוטומטי לאחר ששיתף סקירות סרטונים גלויות בערוץ היוטיוב שלו, AI Addict, המראה כיצד מערכת הבטא של החברה לנהיגה עצמית מלאה עבדה במקומות שונים ברחבי עמק הסיליקון.
לפי דיווח של ה-CNBC, לאחר פיטוריו של העובד, ג'ון ברנאל, החברה אף ניתקה את הגישה שלו למערכת FSD Beta ברכב שבבעלותו אישית, טסלה דגם 3 2021, למרות שלא היו לו "שביתות" בטיחות בתוכנה. עדיין יש לו FSD, תוכנת סיוע לנהגים מובחרים של טסלה. הטכנולוגיה של טסלה לא הופכת את המכוניות שלה לאוטונומיות.
המערכת הזאת כוללת של תכונות סיוע חדשות לנהג שלא סיימו או נוקו מבאגים במלואם. העיקרי שבהם הוא "היגוי אוטומטי ברחובות העיר", המאפשר למכונית לנווט סביב סביבות עירוניות מורכבות מבלי שהנהג יצטרך להזיז את ההגה. לקוחות חייבים תחילה FSD, שעולה 12,000 דולר מראש או 199 דולר לחודש בארה"ב, ולאחר מכן להשיג ולשמור על ציון בטיחות נהג גבוה, כפי שנקבע על ידי תוכנת טסלה המנטרת את הרגלי הנהיגה שלהם.
ברנאל החל לעבוד עבור יצרנית הרכב החשמלי של אילון מאסק כמומחה להערות נתונים באוגוסט 2020 במשרד בסן מטאו, קליפורניה. הוא פוטר בשבוע השני של פברואר השנה, לאחר שעבר לתפקיד מפעיל בדיקות מערכות סיוע מתקדמות לנהג, כך על פי הדיווח של CNBC.
כחובב מכוניות עוד קודם לעבודתו בחברה, ברנאל הזמין לעצמו דגם 3 2021 עם סוללה לטווח ארוך כמה חודשים לאחר שהחל לעבוד שם. הוא קיבל את המכונית ב-26 בדצמבר 2020. לפי דיווח ה-CNBC, הוא קנה את המכונית בין השאר משום שטסלה הציעה לעובדים גישה חופשית ל-FSD - אז בשווי 8,000 דולר - כהטבה. העובדים היו צריכים להסכים לתת לחברה את הזכות לאסוף נתוני רכב פנימיים וחיצוניים בתמורה.
ברנאל נדהם ממה שהוא ראה כ"טכנולוגיה שעלולה להציל חיים" של טסלה, הוא הקים את ערוץ AI Addict ב-YouTube בפברואר 2021 כדי להראות מה הגרסה הציבורית של FSD Beta יכולה לעשות.
רוב סרטוני ה-AI Addict מראים את ברנל נוסע ברחבי עמק הסיליקון עם חבר בטסלה שלו, תוך שימוש בגרסאות החדשות ביותר של תוכנת FSD Beta. כשהחברה פיטרה את ברנאל בסוף החודש שעבר, הודעת הפרידה בכתב שלו לא כללה את הסיבה לפיטוריו. זה קרה לאחר שאחד הסרטונים שלו תיאר נסיעה בסן חוזה שבה מכוניתו דפקה בולארדים בזמן ש-FSD Beta היה מעורב. ל-CNBC, מסר כי מנהליו אמרו לו בעל פה שהוא "שבר את מדיניות טסלה" ושערוץ היוטיוב שלו הוא "ניגוד עניינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה