רכב

טסלה, מאחורייך: המתחרות החדשות בדרך לישראל

לפי דיווח חדש, שני מותגי מכוניות חשמליות מסין נמצאים במו"מ מול יבואני רכב ישראלים לכניסה לארץ. האם בקרוב נוכל לרכוש מכוניות חשמליות במחירים נמוכים יותר?
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
העלאות המחירים התכופות של טסלה, שהגיעה לישראל רק לפני שנה וחצי במחיר של כ-170,000 שקל והיום מתחילה כבר מיותר מ-200,000 שקל, הופכות אותה לאטרקטיבית פחות ופחות עבור הקהל המקומי, וכעת נראה כי בקרוב תתגבר התחרות על ליבם של רוכשי המכוניות החשמליות בישראל, עם כניסתם לשוק של שני מותגים חדשים.
עיתון גלובס דיווח הבוקר (שלישי) כי שתי יצרניות רכבים חשמליים מסין מנהלות בימים אלו מו"מ מול יבואני רכב ישראלים לצורך כניסה לישראל.

החברה הראשונה היא Great Wall Motors, או בקיצור GWM. מדובר בחברת הרכב ה-15 בשווי השוק (32.2 מיליארד דולר), והשנייה/שלישית בגודלה בסין (כרגע שלישית, אחרי NIO). היא מוכרת רכבים תחת המותגים Ora, Wey ו-Tank, ששני הראשונים מביניהם צפויים על פי הדיווח להימכר בישראל על ידי כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי ומיצובישי, שנמצאת במו"מ מתקדם מול החברה הסינית. כלמוביל לא הגיבה לידיעה.
לפני כעשור כבר ניסתה הענקית הסינית להיכנס לישראל, באמצעות חברת המזרח של משפחת עיני שנמצאת בבעלות משותפת עם קבוצת יוניברסל מוטורס, יבואנית ג'נרל מוטורס, קבוצת יגואר לנד-רובר ו-MG. עם זאת, הרכבים לא הצליחו כאן וב-2015 נקטע השיווק שלהם בארץ.
 
החברה השנייה היא WM Motor, שהוקמה ב-2015 ומייצרת רכבים תחת שם המותג Weltmeister ("אלוף העולם" בגרמנית). לפי הדיווח, היא נמצאת במו"מ מול מספר יבואנים בשוק הישראלי, כדי למכור כאן את המכוניות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה