השוק

הרכבים החשמליים בסכנה? מחסור עולמי במתכת שמיוצרת ברוסיה

סוחרי המתכות חוששים מהתרחבות הסנקציות על רוסיה שיגרמו להעמקת המחסור העולמי במתכות. בין ההשלכות: עלייה במחירי הרכבים החשמליים
מערכת ice | 
מפעל נורילסק-ניקל ברוסיה (צילום אינסטגרם)
מחירי הניקל הכפילו את עצמם היום (שלישי), ואילצו את בורסת המתכות של לונדון להפסיק את המסחר, עקב מחיר חסר תקדים שנגרם ממלאי נמוך וחששות לחוסר אספקה ​​מאחת ממדינות הייצור הבולטות - רוסיה.
מחיר הניקל זינק בבורסת המתכות ב-66%, ל-80,000 דולר לטון כאשר המסחר הופסק, לאחר שקודם לכן זינק בכמעט 111% לשיא של 101,365 דולר. רוסיה מספקת לעולם כ-10% מהניקל שלו, בעיקר לשימוש בסוללות נירוסטה וכלי רכב חשמליים. היא גם מייצרת כ-6% מהאלומיניום העולמי.
רוכשי המתכות נכנסו לטירוף מאז המלחמה וגרמו להעלאת המחיר גם במתכות נוספות, כאשר מחירי האבץ זינקו ב-18.4% לשיא של 4,896 דולר לטון, מחיר העופרת עלה ב-9.4% ומחיר הפח הגיע לשיא של 51,000 דולר.
בבנק האוסטרלי Commonwealth Bank אומרים כי החשש של המשקיעים הוא שהסנקציות על רוסיה יתרחבו לתחום המתכות, משום שבסה"כ רוסיה אחראית ליותר מ-5% מהאספקה העולמית ומפיקה כ-17% מהניקל הטהור שמשמש את סוללות הרכבים החשמליים.
עוד הרחיבו בבנק: "אנחנו רואים מצב שבו העלייה במחיר המתכת תגיע גם לשוק ההון ולשורטיסטים, שמכסים על ההפסדים שלהם בגלל עליית המחירים וגורמים לשווי המתכת לזנק עוד יותר באמצעות רכישות." עוד אמרו כי גם ללא הזינוק האחרון, שוק המתכות חווה מחסור קשה לאחרונה, כאשר מלאי המתכות ובפרט הניקל, הולכים ומתרוקנים מאז חודש אפריל שעבר.
מתכות נוספות שנזקקות בשביל ייצור הסוללות של הרכבים החשמליים הן ליתיום וקובלט. גם המחירים שלהן זינקו בתקופה האחרונה וגרמו לעלייתם של הרכבים החשמליים בכ-1800 דולר בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה