רכב

עוקץ המוניות בנתב"ג נחשף: זו הפרצה המרגיזה שפוגעת בכם

בדו"ח כותב המבקר: "רש"ת מתמודדת בשנים האחרונות עם עבירות חוזרות ונשנות של נהגי מוניות - שידול נוסעים, סירוב לבצע נסיעות, אי הפעלת מונה, הפקעת מחירים ואפילו תופעות של אלימות. המסמכים שרש"ת העבירה למשרד מבקר המדינה העלו כי היא אינה ממצה את אמצעי האכיפה העומדים לרשותה וכי חסרות לה סמכויות אכיפה"
מערכת ice | 
מוניות (צילום shutterstock)
האם למדינה יש דרך לטפל בנהגי המוניות 'החאפרים' בנתב"ג? דוח מבקר המדינה עוסק בפרק שלם על ענף המוניות בישראל ומדגיש גם את המצב בנתב"ג. מתניהו אנגלמן, המבקר הסביר על ההתמודדות של רשות שדות התעופה עם התופעה וחשף ממצאים מרתיחים.
בדו"ח כותב המבקר: "רש"ת מתמודדת בשנים האחרונות עם עבירות חוזרות ונשנות של נהגי מוניות - שידול נוסעים, סירוב לבצע נסיעות, אי הפעלת מונה, הפקעת מחירים ואפילו תופעות של אלימות. המסמכים שרש"ת העבירה למשרד מבקר המדינה העלו כי היא אינה ממצה את אמצעי האכיפה העומדים לרשותה וכי חסרות לה סמכויות אכיפה נגד חלק מהעבירות המתבצעות בשטחה".

עוד הסביר: "על פי מסמכי רש"ת, אין לה סמכות לאכוף צווי הרחקת נהגים, שכן העניין נמצא בסמכות המשטרה. כך, אין לה גם סמכות להורות על גרירת מפריעים, ולעובדיה אין סמכות לאכוף את עבירות שידול הנוסעים. עוד צוין כי אכיפת העבירות בגין אי הפעלת מונה, הפקעת מחירים, שידול נוסעים וסירוב לבצע נסיעה נמצאת בתחום אחריותו של משרד התחבורה, ולא של רש"ת".
גם צוין כי: "מעבר לפיקוח המתבצע על ידי רש"ת בשטח נמל התעופה, משרד התחבורה מבצע אכיפה ברמה הארצית של כללי ההתנהגות בענף המוניות, ואין לו נוכחות קבועה בנמל התעופה. בשנים 2020-2023 ביצע המשרד 1,182 פעולות פיקוח בנתב"ג אולם הן התפרסו על פני 62 ימי עבודה נפרדים בכל התקופה, כלומר אחת ל-23 ימים בממוצע".
רשות שדות התעופה מסרה למשרד מבקר המדינה בתשובתה מ-10.7.24: "הסמכויות המצויות ביד הרשות מוגבלות מאוד, לדעת הרשות יש להקנות למפקחיה סמכויות רחבות יותר מאלו שיש להם כיום, דוגמת הסמכויות המוקנות למפקחי עירייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה