רכב

טויוטה במהלך חסר תקדים: כך תראה העיר החכמה הראשונה בעולם

יצרנית הרכבים היפנית טויוטה, הכריזה על הפרויקט הבאה שלה - בניית העיר החכמה הראשונה בעולם שתהיה כמובן ביפן. החברה סיפקה פרטים על הפרויקט שלפי קצב ההתקדמות שלו יושלם מהר מכפי שנראה
מערכת ice | 
העיר החכמה של טויוטה (צילום צילום מסך מיוטיוב)
ענקית הרכבים היפנית טויוטה, מוכרת בזכות כלי הרכב האמינים פרי יצירתה, אשר סיפקו לחברה רווחים לא רעים בכלל. אך למרות ההצלחה בתחום הרכב נראה שהחברה כבר שואפת קדימה.
על מנת לקדם פרויקט שאפתניים, כבר ב-2020 מייסד החברה סאקיצ'י טויודה הכריז על הקמת חברה בת בשם Woven Planet. מאז, נראה היה שהפרויקטים לא התקדמו כפי שהיא רצתה וחברת הבת עם הייעוד השאפתני שינתה את שמה ל־Woven by Toyota.
Woven by Toyota, למרות ההתחלה העגומה נראה כעת שהחברה מניעה בצורה מוצלחת את הפרויקט הגדול והשאפתני ביותר שלה עד כה - בניית עיר חכמה בהיקף של מיליארדי דולר. הפרויקט, הוגדר על ידיד טויוטה כ"ניסוי אנושי המוני".
טויוטה, או יותר נכון Woven by Toyota, התחילה לבנות את העיר המכונה "וובן סיטי" (Woven City), או בעברית, "העיר השזורה". החברה מייעדת את הפרויקט להיות כמעין מעבדה עבור יצרנית הרכב שבאמצעותה היא תוכל לערוך מחקרי שוק על טכנולוגיות חדשות שהיא מפתחת כמו רכבים אוטנומים, בתים חכמים ועוד.
העיר המדוברת נפרסת על שטח של 175 דונם והיא ממוקמת למרגלות הר פוג'י שביפן ועד סוף שנה צפויים לעבור להתגורר בה קרוב ל-2,000 תושבים שיקחו חלק בספק ניסוי ספק מייזם של טויוטה.
באתר הפרויקט נכתב כי: "כל מי שמתגורר בעיר הוא חלק ממאמץ משותף לעזור לממש חידושים שיועילו לכל האנשים. התשתית נועדה לייצר סביבה שבה ניתן ליצור המצאות בעלות פוטנציאל לפתור בעיות חברתיות בזמן".
התושבים שיבחרו לעבור לגור בעיר החדשה יתגוררו בבתים חכמים המבוססים על מערכות רובוטיקה חדשניות ומערכות מבוססות בינה מלאכותית שצפויות לסייע להם בחיי היום יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה