רכב

סוף לסכסוך עם השכנים? כל מה שלא ידעתם על עמדות טעינה

האתגר החדש של ועדי בתים משותפים – עמדת טעינה לרכבים החשמליים, איזה רוב צריך להתקנה, מי משלם וכיצד תשמרו על בטיחות?
מערכת ice | 
עמדת טעינה לרכב חשמלי (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
25% מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל היו חשמליות ברבעון הראשון של 2024. מנתונים רשמיים של מדינת ישראל, עולה כי תל אביב-יפו היא העיר בה ניתן למצוא הכי הרבה מכוניות חשמליות בבעלות פרטית – 14,109 מכוניות, ועל פי ההערכות, לכל כ-33 תושבים יש רכב חשמלי בבעלותם.
המציאות הזו משפיעה גם על השיח של ועדי הבתים המשותפים בעיר. על פי נתוני המחלקה להיבטים חברתיים של "עזרה ובצרון", חברת הבת של עיריית תל אביב-יפו העוסקת בקידום ועדי בתים, "השיח בנושא הזה עלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות". לכן, ב"חודש הבית המשותף" שיזמה החברה בשיתוף האגודה לתרבות הדיור, שמתקיים החודש, ויכלול סדרת הרצאות אודות אתגרי הבית המשותף, יעלה גם הנושא הזה.
 
מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון", אלי גינזברג: "אתגרי הבית המשותף השתנו מאוד בשנים האחרונות. מבניינים שהאתגר המרכזי בהם היה ניקיון חדר המדרגות וסידור הגינה, לניהול בניינים גבוהים ובעלי מערכות מורכבות, הובלת פרויקטי התחדשות עירונית ועוד. אלו מחייבים כלים וידע בתחום, ואנו שמחים להציע אותו לציבור". 
האם צריך הסכמת השכנים לעמדת טעינה חשמלית?
היועץ המשפטי של האגודה לתרבות הדיור, עו"ד סמי ישראל, שירצה גם הוא במסגרת חודש הבית המשותף, מסביר כי "לצורך התקנת עמדת טעינה חשמלית ברכוש המשותף או ברכוש הפרטי, יש צורך ברוב של 51% מבעלי הדירות. מדובר בשינוי משמעותי שעתיד להתבצע בבית המשותף: לא עמדת טעינה אחת, כי אם עמדות טעינה רבות ולכן יש לדרוש רוב של 51% מבעלי הדירות (ולא משתתפי אסיפת הדיירים), התקנת עמדת הטעינה עלולה למנוע מאחרים אפשרות להתקנה דומה, שכן היא צורכת חשמל על חשבון החשמל בבית המשותף ועלולה ליצור עומס על לוח החשמל המשותף. חשמלאי מוסמך? חובה! יש לקבל אישור של חשמלאי מוסמך בטרם ביצוע העבודה, אומר עו"ד ישראל, "שכן אחרת כל דייר יתקין עמדה כאוות נפשו ללא ביקורת. מעבר לבלאגן שעלול להיווצר, קיימת סכנה להתלקחות חשמלית".
ומי משלם? "עלות צריכת החשמל צריכה לחול על בעל עמדת הטעינה, לכן רצוי שהחיבור יהיה לשעון החשמל הפרטי שלו. אם אין אפשרות כזו, ניתן לחבר את החשמל לשעון המשותף, אולם בעל עמדת הטעינה צריך לשלם את ההפרש לנציגות הבית. יש לדאוג לביטוח מיוחד הכולל גם את עמדות הטעינה כדי שבעת תקלה או אירוע כלשהו, הדבר יכוסה על ידי חברת הביטוח".
חודש הבית המשותף שיזמו האגודה לתרבות הדיור והבית להתחדשות עירונית של עזרה ובצרון, יכלול סדרת הרצאות מקוונות ללא תשלום. בין הנושאים שיעלו, היבטים משפטיים בפעילות ועדי בתים שכדאי להכיר, הטבות בית פלוס לשיפוץ חזיתות בניינים, אפשרויות הביטוח לבית המשותף, ניהול ותחזוקת בניינים גבוהים או מורכבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה