כסף וצרכנות

מכונית מעופפת למכירה - כבר מ-2026: זה המותג שמתכנן מהפכה

מהפכה בשמי סין: אקספנג מתכננת להתחיל במסירות של רכבים מעופפים ב-2026. לנוסעים לא יידרש רישיון מיוחד לתפעול הרחפן, כל עוד הם לא יתקרבו לאזורים עירוניים
מערכת ice |  1
XPeng (צילום ויקיפדיה)
טסלה? BYD? בשורות ענק מגיעות דווקא מחברת הרכב החשמלית הסינית אקספנג שעומדת להוביל מהפכה בתעשיית התחבורה, עם תכניותיה להתחיל במסירה של מכוניות מעופפות חדשניות ללקוחותיה כבר בשנת 2026. 
בראיון לרשת CNBC, בכיר בחברה האם אקספנג AeroHT חשף כי המוצר המסעיר יהיה זמין להזמנות כבר השנה. מדובר במכונית גדולה ששולבה בה יחידת רחפן דו-מושבית הניתנת להפרדה ממנה ולביצוע טיסות בגובה נמוך.

"המוצר מיועד לשימוש מחוץ לעיר", הסביר בריאן גו, נשיא שותף באקספנג. "אנחנו נפעל יחד עם עיריות כדי להקים פארקים ובהם יהיו אזורי טיסה, בהם אנשים יוכלו ליהנות מהטיסה ללא הטרחה הכרוכה בקבלת אישורים".
גו הוסיף כי בניגוד לציפיות, לנוסעים לא יידרש רישיון מיוחד לתפעול הרחפן, כל עוד הם לא יתקרבו לאזורים עירוניים. זאת נוכח המאפיינים המתקדמים של הרכב שיאפשרו גם שימוש כיחידת הצלה במקרה הצורך.
לפי גו, אקספנג מצויה כעת בהליכי קבלת האישורים הנדרשים מרשויות התעופה בסין להפעלת כלי הרכב המעופף המסוג הראשון בעולם. בתחילה דווח כי המוצר יהיה זמין כבר ברבעון הרביעי של 2025, אך נראה שהחברה זקוקה לתקופת זמן ארוכה יותר.
חשיפת הפרטים החדשים מציבה את התכנית המסעירה במוקד תשומת הלב של אוהבי החידושים והטכנולוגיה. הרכב המעופף עשוי לסמן התפתחות משמעותית בדפוסי התנועה והתיירות בסין ובעולם כולו. עם זאת, למרות התלהבות רבה, עדיין קיימים חששות בטיחותיים וסביבתיים מהשימוש בטכנולוגיה זו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן... שמענו... (ל"ת)
    אמיתי 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור