רכב

לאחר ההתרסקות הקטלנית: ענקית הרכב פורד תחת חקירה

תכונות הסיוע לנהג זוכות לשבחים על ידי יצרניות הרכב כדרך לצמצם תאונות, אך הרגולטורים הבטיחותיים הפדרליים מודאגים מכך שהסתמכות יתר על התכונות של נהגים עלולה לגרום לתאונות מסוימות. תאונה קשה שבה מערכת מתקדמת של פורד הייתה בשימוש, נמצאת בלב חקירה של המנהל הלאומי לבטיחות בכבישים
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
המינהל הלאומי לבטיחות בכבישים המהירים אמר בתחילת השבוע כי פתח בחקירה של תאונה קטלנית לאחרונה של פורד מוסטנג מאך-E בסן אנטוניו, טקסס, שם הרשויות חושדות שמערכת סיוע מתקדמת לנהג הייתה בשימוש.
תכונות הסיוע לנהג זוכות לשבחים על ידי יצרניות הרכב כדרך לצמצם תאונות, אך הרגולטורים הבטיחותיים הפדרליים מודאגים מכך שהסתמכות יתר על התכונות של נהגים עלולה לגרום לתאונות מסוימות. בעוד NHTSA פתחה יותר משלושה תריסר חקירות תאונות מיוחדות של טסלה מאז 2016, שבהן נחשדו מערכות סיוע מתקדמות לנהג, כגון טייס אוטומטי, בשימוש עם 20 מקרי מוות מתרסקות, זוהי בדיקת ההתרסקות המיוחדת הראשונה של NHTSA הכוללת מערכת מתקדמת של פורד.

NHTSA פותחת בדרך כלל יותר מ-100 חקירות תאונות מיוחדות מדי שנה לגבי טכנולוגיות מתפתחות ובעיות בטיחות פוטנציאליות אחרות לרכב. בנוסף לחקירת NHTSA, ביום שישי, המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה פתחה בחקירה נפרדת על פברואר. 24 התרסקות.
ה-NTSB אמר כי הוא חוקר את ההתרסקות "בשל העניין המתמשך שלו במערכות סיוע מתקדמות לנהג וכיצד מפעילי רכב מקיימים אינטראקציה עם הטכנולוגיות הללו". ה-NTSB אמר כי מידע ראשוני מצביע על כך שהפורד פגע בחלקו האחורי של הונדה CR-V שהיה נייח בנתיב תנועה בכביש המהיר. דו"ח של משטרת סן אנטוניו אמר שלפורד הייתה "אוטומציה חלקית" מופעלת בזמן ההתרסקות.
בדוח המשטרה נאמר כי נהג ההונדה CR-V, ג'פרי אלן ג'ונסון בן ה-56 מאוסטין, נלקח לבית חולים ומאוחר יותר נקבע מותו. פורד אמרה שה-BlueCruise שלה היא מערכת נהיגה דיבורית מתקדמת הפועלת ב-97% מארה"ב. וכבישים מהירים בקנדה ללא צמתים או תמרורי תנועה.
דובר פורד אמר כי יצרנית הרכב "דיווחה על התקרית הזו ל-NHTSA ברגע שנודע לנו, ואנחנו חוקרים באופן פעיל את כל המידע הזמין. בטיחות היא בראש סדר העדיפויות של כולנו בפורד, ואנו נשתף פעולה באופן מלא עם כל חקירה שתתקבל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה