תיירות

רווחי ישרוטל זינקו ב-25%, ההכנסות דווקא נחתכו: "תקופה מאתגרת"

עם פרסום תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון, חברת המלונאות הישראלית הוותיקה ציינה כי הרווח הנקי צמח ב-29% והסתכם ב-115 מיליון שקל. למרות אי הוודאות הנמשכת בנוגע למצב הביטחוני, החברה מעריכה: "צפויים להימשך הביקושים הגבוהים בתחום תיירות הפנים". המנכ"ל ליאור רביב: "אמון רב מצד לקוחותינו"
מערכת ice | 
ישרוטל (צילום הדס פארוש פלאש 90)
ישרוטל, חברת המלונאות הישראלית הוותיקה, פרסמה אמש (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון של 2024, המעידות על עמידות החברה ויכולתה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים. הכנסות החברה לחציון הראשון עמדו על כ-842 מיליון שקל, ירידה של 5.6% לעומת 892 מיליון שקל בשנה הקודמת, בעיקר בשל הפחתת התיירות הנכנסת בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
הרווח מפעולות החברה במהלך החציון הראשון זינק ב-25% והגיע לכ-159 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי צמח ב-29% והסתכם ב-115 מיליון שקל, בהשוואה ל-90 מיליון שקל בשנה הקודמת. עם זאת, ברבעון השני של 2024, ההכנסות ירדו ל-519 מיליון שקל, לעומת 554 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

"גאים להציג תוצאות חזקות בתקופה מאתגרת זו". ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל (צילום: טאלו לורן)
הרווח מפעולות עמד על 118 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 122 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הרווח הנקי נותר כמעט ללא שינוי והסתכם ב-87 מיליון שקל, דומה ל-88 מיליון שקל ברבעון המקביל. "למרות אי הוודאות הנמשכת בנוגע למצב הביטחוני, ישרוטל מעריכה כי ככל שהמצב הנוכחי יישמר, צפויים להימשך הביקושים הגבוהים בתחום תיירות הפנים", נכתב בהודעת החברה. 
בעקבות מכירת מניות על ידי בעלת השליטה, חצה היקף אחזקות הציבור בחברה את רף 20% וישרוטל נכנסה לראשונה למדדים ת"א 90 ות"א 125 החל מ-2 במאי 2024. ישרוטל החלה בהפעלת רשת בתי מלון בחו"ל, עם דגש על יוון ואיטליה. החל ממרץ 2024, החברה מפעילה ומחזיקה ב-50% ממלון Skylark באתונה, ומאוגוסט 2024 ב-50% ממלון Anise באתונה. החברה ממשיכה בתנופת הפיתוח הן ביחס לקידום פרויקטים מלונאיים בישראל והן ביחס לפרויקטים בחו"ל, ובהם: מלונות בתל אביב, אילת, ים המלח, רומא, איטליה ואתונה, יוון.
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, מסר: "אנו גאים להציג תוצאות חזקות בתקופה מאתגרת זו. הגידול המשמעותי ברווחיות מדגיש את היעילות התפעולית שלנו ואת היכולת שלנו להתאים את עצמנו במהירות שיא לתנאי השוק המשתנים. הביקושים הגבוהים שאנו חווים בתחום תיירות הפנים מעידים על האמון הרב שרוחשים לקוחותינו למותג ישרוטל ולאיכות השירות שאנו מספקים. אנו ממשיכים לפעול בנחישות ליישום האסטרטגיה שלנו לחיזוק החברה ואיתנותה הפיננסית תוך העמקת פעילותנו שמוצאת ביטויה בהתרחבות לשווקים בינלאומיים, לצד השקעה מתמדת במלונותינו הקיימים ופיתוחם של מלונות נוספים בישראל. התמדתנו בהקפדה על איכות המוצר, הגדלת ההיצע והגיוון מחזקת את מעמדנו כשחקן מוביל בתעשיית המלונאות. אנו מאמינים כי גורמים אלה ביחד עם המוניטין החזק שלנו והניסיון העשיר שצברנו, יאפשרו לנו להמשיך ולצמוח גם בתקופות מאתגרות בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה