ויראלי

תדהמה באיטליה: דגל פלסטין הונף ממגדל פיזה. צפו

סטודנטים מקומיים מחו נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה. במהלך ההפגנה, פרצו לאחד ממוקדי התיירות הגדולים בעולם ופרשו את הסמל הענק. ההמולה כללה שימוש בפצצות עשן ובקריאות נלהבות. מדובר באירוע חריג בקנה המידה ובמידת הסמליות
מערכת ice | 
מגדל פיזה (ארכיון) (צילום הדס פרוש/פלאש 90)
דגל אש"ף, המכונה דגל המדינה הפלסטינית, הונף אתמול (שישי) מהמגדל הנטוי של פיזה באיטליה במהלך הפגנה פרו-פלסטינית הקוראת להפסיק את פעילות צה"ל בעזה. סוכנות הידיעות ANSA דיווחה כי סטודנטים הצליחו לפרוץ למגדל כדי לפרוש את הדגל הענק וגם השתמשו בפצצות עשן.
עם זאת, לא דווח על נזק למגדל, וההפגנה הסתיימה זמן קצר מאוחר יותר. במכתב שהופץ לנשיאי האוניברסיטאות הגדולות ולכלל המוסדות האקדמיים בארה"ב ע"י ScienceAbroad נכתב בין היתר כי "מאז ה-7 באוקטובר, סטודנטים ישראלים ויהודים מתמודדים לא רק עם אובדן קשה אלא גם עם תחושת חוסר ביטחון בקמפוסים".
המגדל הנטוי של פיזה ניצב בפיאצה דיי מיראקולי, בפיזה שבאיטליה. המגדל ידוע בעיקר בשל נטייתו בזווית של 3.97 מעלות נכון לשנת 2019. מגדל פיזה מהווה מגדל הפעמונים של הקתדרלה העירונית והוא אחד ממוקדי האדריכלות הידועים במדינה, ובעולם כולו. מדובר באירוע חריג בקנה המידה שלו ובמימד סמליותו, על רקע האנטישמיות הגואה ברחבי העולם ובאירופה בפרט. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה