ויראלי

בן לאדן הגיע לטיקטוק: איך הפך הטרוריסט המנוח לוויראלי?

הלם: מכתב שכתב הטרוריסט אוסמה בן לאדן, כשנה לאחר פיגוע ה-11 בספטמבר הפך כעת לוויראלי בטיקטוק. במכתב, קישר בן לאדן בין הסכסוך הישראלי פלסטיני כאחת הסיבות לפיגוע במגדלי התאומים
מערכת ice |  1
אוסמה בן לאדן (צילום Hamid Mir from http://www.canadafreepress.com)
מכתב שכתב הטרוריסט המנוח ומנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן, לפני 21 שנים כעת הפך לויראלי ב-TikTok לאחר שמשתמשת בשם, לינט אדקינס הפצירה ב-12 מיליון העוקבים שלה לקרוא את המכתב. מייסד אל-קאעידה כתב את המכתב רק שנה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.
המקור של המכתב שפורסם הייתה כתבה מ-2002 באתר הגרדיאן, שכעת בניסיון לעצור את הוויראליות, שהוסרה. בעקבות אדקינס, משתמשים נוספים בטיקטוק פרסמו את תגובותיהם ל"מכתב לאמריקה", בטענה שהוא פתח את דעתם לצביעות של הפוליטיקה האמריקאית. חלקם אפילו טענו שזה גרם להם להעריך מחדש את השקפתם על פיגועי
ה-11 בספטמבר.
בתוך הסכסוך בין ישראל לחמאס, חלקים מהמכתב שבו כתב בן לאדן על הכיבוש הפלסטיני עוררו ספקולציות. בקטע מהמכתב נכתב: "פלסטין הייתה תחת כיבוש במשך עשרות שנים, ואף אחד מהנשיאים שלכם לא דיבר על כך עד אחרי ה-11 בספטמבר, כשבוש הבין שהדיכוי שלכם והעריצות נגדנו היו חלק מהסיבה למתקפה.
בחלק אחר במכתב בן לאדן כתב: "עליך ליישם מפת דרכים שתחזיר לנו את האדמה הפלסטינית, כולה, מהים ועד הנהר; זוהי ארץ אסלאמית שאינה נתונה לסחר או להענקה לשום גורם".
משתמשי TikTok אפילו הודיעו שהם מסכימים עם הסיבות של לאדן מאחורי ההתקפות על מרכז הסחר העולמי. מ"גמול על עידן המלחמה הקרה" ועד "התערבות במזרח התיכון וביסוס דומיננטיות אמריקאית", חלקים מהמכתב זכו לתשומת לב עולמית. תגובות עמית TikTokers כוללות "העיניים שלי נפתחו
בסרטון שלה, אדקינס הזכירה, "TikTok הולך להציל את הדור הזה", וביקשה מהצופים שלה לשקול מחדש את הדרך שבה לימדו דורות אמריקאים מבוגרים לחשוב. כתוצאה ממגמת ה-TikTok וההסרה המתבקשת של ה-Guardian של המאמר, החיפושים אחר המכתב עלו בפלטפורמה.
משתמשי X, הגיבו גם הם לפרסום המכתב ובעוד משתמש אחד צייץ, "ציפיתי שה"מכתב לאמריקה" מאת אוסמה בן לאדן יהיה מלא בשנאה ושקרים. למרבה ההפתעה, טעיתי מאוד".
למעשה, הפעולה של הגרדיאן הוסיפה גם לדיון על "השליטה בנרטיבים" של התקשורת וחלקם ניצלו את ההזדמנות הזו כדי להזכיר לקהל שלהם את החשיבות של ביקורת על תפקידה של התקשורת בסכסוכים גיאופוליטיים.
הגארדיאן, בהצהרה, טען כי הוא הסיר את הטקסט לאחר שזכה ל"שותף נרחב" ברשתות החברתיות "ללא ההקשר המקורי שלו". "לכן החלטנו להוריד את זה ולהפנות את הקוראים למאמר החדשותי שהקשר אותו במקור", אמר העיתון.
מטיקטוק נמסר: "קידום המכתב על גבי הפלטפורמה מפר בבירור את הכללים שלנו נגד תמיכה בכל צורה של טרור ואלימות. אנו מסירים באופן יזום ואינטנסיבי את התוכן הזה ומשקיעים משאבים רבים כדי לבחון כיצד הוא הגיע לפלטפורמה שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המנוח?!! נדפק לכם המנוע? (ל"ת)
    יאיר רחבי 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור