מדדים ומחקרים

טיקטוק בדרך לחרם מלא? 83% מהאזרחים תומכים בהטלת רגולציה

סקר חדש שנעשה בקרב אלפיים אזרחים אמריקנים חושף כי 83% תומכים בכך שהממשלה תטיל רגולציה על אפליקציית טיקטוק ודומותיה אם היא מביאה לנזק ומאיימת על שלומם של תושבי המדינה. מנגד, בסקר נמצא כי 68% מאמינים שהגבלה ואפילו חסימה של טיקטוק תפר את החוקה האמריקנית ובכך את הזכויות של האזרחים
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
כבר במשך חודשים רבים, ואפילו יותר מכך, אפליקציית טיקטוק מהווה בסיס פורה לוויכוחים באשר לטבעה והנזק שהיא מביאה בצורת פייק ניוז, חינוך לקוי של נוער ואפילו ריגול. לאחרונה הוויכוח הזה נכנס גם לשיח בקרב ממשלות, ומספר מדינות אף הגבילו את השימוש של האפליקציה בניידים ממשלתיים.
סקר חדש שנעשה בקרב אלפיים אזרחים אמריקנים חושף כי 83% תומכים בכך שהממשלה תטיל רגולציה על אפליקציית טיקטוק ודומותיה אם היא מביאה לנזק ומאיימת על שלומם של תושבי המדינה. מנגד, בסקר נמצא כי 68% מאמינים שהגבלה ואפילו חסימה של טיקטוק תפר את החוקה האמריקנית ובכך את הזכויות של האזרחים.
עם זאת, אחד מעורכי הסקר, ד"ר ג'יימס הנדלר, התייחס לטענה הזו ואמר: "חופש הדיבור הוא קונספט מבלבל. אנשים חושבים שחופש הדיבור משמעו כי כל אחד יכול להגיד כל דבר. בפועל, חופש הדיבור משמעו שישנו גבול לדברים שהממשלה יכולה להגביל".
תוצאות נוספות של הסקר מעידות כי מרבית האמריקנים (57%) מודאגים מכך שפושעים יגנבו מידע מידע פרטי מהרשתות, אך החשש הזה פוחת אם מדובר במדינות זרות (50%) או הממשלה האמריקנית עצמה (45%). ואכן, הסיכוי לחשיפת הפרטים גבוה, היות שרבים מהנשאלים מעידים כי משתפים בפלטפורמות תמונות אישיות, את שמם הרשמי והחוקי, תמונות של ילדים, את מקום מגוריהם, הנטייה הפוליטית והדתית שלהם, את ערכיהם, העבודה שלהם וכך הלאה.
מנגד, 54% מהאמריקנים העידו שבכלל לא ידעו שהאפליקציות יכולות, באופן חוקי, לעשות שימוש פעיל בכל המידע הזה כדי למשל להתאים את המחירים שהן מציאות על בסיסו. כעת כמעט 80% מאמינים שכלל המדינות בארה"ב יטילו חרם על האפליקציה, בדומה למדינת טקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה