מדדים ומחקרים

דמי השכירות בישראל ירדו ב-2.5%: באיזו עיר דווקא זינקו ב-7%?

WeCheck מפרסמת את מדד נתוני השכירות של ישראל לחודש מרץ: ירידת המחירים בשוק מגיעה לסיום. ממוצע המחירים הארצי עדיין נמוך יותר בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. ירושלים מתנתקת מהשוק עם עליות מחירים של 7% בשנה, בהשוואה לירידת 2.5% בממוצע הארצי. המחירים בתל אביב מתייצבים ורושמים עלייה קלה של 0.4%
מערכת ice | 
מחירי השכירות בתל אביב צנחו (צילום unsplash, pixabay)
חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות, מפרסמת את נתוני שוק השכירות בישראל נכון לחודש מרץ 2024. הנתונים מבוססים על מידע אמת מעשרות אלפי דירות ברחבי הארץ ומבוסס על מחירי חוזי השכירות הסופיים בהן. הנתונים מתעדכנים מדי חודש וזמינים גם במערכת RentAI, המציגה נתונים שכירות עדכניים ברחבי הארץ עד לרזולציה של שכונות ורחובות. 
הנתונים לחודש מרץ מצביעים על סנונית ראשונה לסיום מגמת ירידות המחירים ברחבי הארץ תוך התמתנות קלה בירידה בהיצע הדירות מחודש לחודש נכון לחודש מרץ, שיאניות המחירים מקרב הערים הגדולות הן תל אביב, הרצליה וירושלים. בתחתית הרשימה נמצאות באר שבע, חיפה ואשקלון. העיר עם ההתייקרות החדה ביותר היא חולון שרשמה עלייה של 2.0% במחיר השכירות הממוצע בחודש אחד. היצע הדירות להשכרה ירד בין פברואר למרץ, כאשר הירידה עומדת על כ-11.3% בממוצע.
 
מנכ"ל WeCheck רמי רונן: "הירידות החדות בהיצע הדירות להשכרה מתחילות להתמתן אך עדיין נותרות דו ספרתיות, כאשר הירידה במרץ עומדת על 11.3% לעומת יותר מ-18% בפברואר. גם במגמה השנתית, היצע הדירות להשכרה בישראל נמוך בכ-10% בהשוואה למרץ של השנה שעברה. למרות הירידה בממוצע הארצי, ערים במרכז דווקא נהנו מעלייה בהיצע הדירות משנה לשנה, ככל הנראה בעקבות כניסה של דירות אירוח לשוק עקב המלחמה. תל אביב למשל, חוותה קפיצה של יותר מ20% בהיצע הדירות להשכרה בין מרץ 23 למרץ 24. 
במקביל למגמות בהיצע, מחירי השכירות הגיעו לקיפאון ואך מראים סנונית ראשונה להיפוך מגמה ועליית מחירים. מחירי השכירות ירדו החודש ב-0.4% בלבד בממוצע הארצי, כאשר בחלק מהערים הגדולות אנחנו כבר רואים עליות מחירים מתונות כגון חיפה, באר שבע ותל אביב. גם בהסתכלות שנתית, מרבית הערים המרכזיות מצויות בפער של אחוזים בודדים ממחירי השכירות לפני שנה, כאשר יש ערים שאף התייקרו ב-12 החודשים האחרונים, כדוגמת חיפה, ירושלים ופתח תקווה. 
במבט קדימה, אנו צופים היפוך מגמה בשוק וחזרה לעליות מחירים. הביקוש הגדול לדירות לקראת שנה הלימודים האקדמית והתקופה הרותחת בשוק השכירות בכל קיץ צפויה לגרום להמשך הקיטון בהיצע. חשוב לזכור שהשוק מתנהל בשגרת מלחמה, אך אירועים משמעותיים כגון פתיחת מערכה לבנון או מול איראן עלולים לשנות מהיסוד את התנהגות השוק ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה