נדל"ן ותשתיות

הסוף לפקקים? עיריית תל אביב בבשורה לרוכבים

האם עיריית תל אביב תצא במהלך שיכול להביא לצמצום משמעותי בפקקים בעיר? בעירייה שוקלים להרחיב את רשת שבילי האופניים עד פארק עתידים וזאת במטרה להנגיש את ההגעה באמצעות אופניים וקורקינטים. בנוסף, ישנה שאיפה לפתח את התחבורה הציבורית ולהוריד את התלות ברכב הפרטי

מערכת ice |  11
פקק (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בשורה לרוכבי האופניים בתל אביב? עיריית תל אביב שוקלת להרחיב את רשת שבילי האופניים עד פארק עתידים במטרה להקל ולעודד את העובדים והמבקרים להגיע לפארק באופניים ובקורקינטים.
בפגישה שהתקיימה בין אייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, לאופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב, עלה הצורך המהותי בהקלה על ההתניידות ולצמצום התלות ברכב הפרטי של עובדי ומבקרי הפארק על ידי סלילת שבילי אופניים מפארק הירקון ועד הכניסה לפארק, זאת במקביל לפיתוח התחבורה הציבורית והרכבת הקלה אשר תקל משמעותית על הבאים.  

עיריית תל אביב מציגה השיקה את "עיר אופניים 20-25", מדובר בתוכנית פעולה מקיפה במטרה להגדיל את היקף הנסיעות בכלים אישיים עד שנת 2025 מ-13% ל-22%, לעודד תרבות רכיבה ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל. במסגרת הרחבת רשת שבילי האופניים מ-178 ק"מ ל-250 ק"מ בשנת 2025, דובר גם על אפשרות של הארכה של מסלול פארק הירקון אל תוך פארק עתידים תל אביב.
אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב, מסר: "אנחנו פועלים ימים כלילות לקדם תהליכים ולהרחיב את מגוון אפשרויות ההתניידות למקומות עבודה, בניסיון הקטין את התלות בשימוש ברכב פרטי. אנו שוקלים להרחיב את רשת שבילי האופניים עד פארק עתידים תל אביב במטרה לקהל ולעודד את העובדים והמבקרים להגיע לפארק בכלים אישיים, זאת לצד עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה, במסגרתן עתידה להיות תחנה ממש בסמוך לכניסה לפארק".
אייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, הוסיף: "פארק עתידים תל אביב כבר היום הינו חממה טכנולוגית בתחום התחבור ההחכמה, בפארק ממוקמת מעבדת חדשנות – סיטיזון בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב ועיריית תל אביב, ובה פועלים למעלה מ-20 סטארטאפים המייצרים פתרונות לאתגרים עירוניים בתחום התחבורה, איכות סביבה, סייבר, תשתיות, קהילה ורווחה ותפעול העיר. מהלך של הרחבת שבילי האופניים עד לפארק הוא אקוטי בעבוד עובדי ומבקרי הפארק וכולי תקווה שזה יקרה בקרוב, זאת כמובן לצד תגבור מערכת השאטלים של הפארק לעובדים המגיעים מתחנות הרכבת תל אביב ובני ברק".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קודם שיאכפו על רוכבי האופניים לנסוע בשבילים הייעודיים
    רוכבי אופניים ארורים 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב רוכבי האופניים בתל אביב רוכבים על הכביש גם כש50 ס"מ מהם יש שביל אופניים רחב שנסלל במליוני שקלים על חשבון חניות של תושבחם בעלי רכבים. אז רודם כל- לפני שסוללים עוד שבילים- שיאכפו על הרוכבים נסיעה בשביל ורק בו! הרוכבים על נכביש מאיטים את התנועה וגורמים כעס אצל הנהגים שעלול להוביל לאסון
    סגור
  • 7.
    מזה בכלל פארק עתידים
    תל אביבי מלידה 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי נוסע לשם למי אכפת? קודם שיסגרו נתיבים גם בדרום בדרך שלמה ודרך יפו וישימו רמזורים אנשים שם נדרסים
    סגור
  • 6.
    צריך להוריד רכבים פעם בשבוע מהכביש
    אחד שמבין 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה יוריד כ 600,000 רכבים כל יום ואולי יותר.
    סגור
  • 5.
    פופוליזם
    א. 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעניין אם מישהו בדק כמה אנשים ביום באמת משתמשים בתשתית נדל"ן הכ"כ יקר הזה שנקרא "שבילי אופניים" לי נראה שרוב האנשים נוסעים ברכב, ולא יעברו לאופניים בשום תנאי, וכאשר מבטלים נתיבים בכביש לטובת אופניים פוגעים בתשתיות המיועדות לכלי רכב לטובת קומץ רוכבים.
    סגור
  • אז איך אתה מציע להוריד מכוניות מהכביש? (ל"ת)
    י. 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    חלק מהרוכבים עבריינים
    James 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שחלק לא מבוטל מרוכבי האופניים והקורקינטים עוברים על החוק וממשיכים לדהור בכבישים שלצידם שבילי אופניים. זה היה חוסך כמה תאונות דרגים מיותרות ולפחות מקרה מוות אחד שהיה בשדרות רוקח.
    סגור
  • לדהור??? הם רוכבים לאיטם על הכביש ומשגעים את כולם
    רוכבי אופניים ארורים 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוכבים על הכביש גורמים להאטת תנועת הרכבים והתחבןרה הציבורית. מעצבנים את נהגים לפעמים אפילו בכוונה וכל זה כשלצד הכביש יש שביל אופניים שומם מרוכבים. הם בכלל לא משתמשים בשבילים
    סגור
  • 3.
    מדובר בשבילי אופנועים ולא אופניים
    מי יטפל בנפגעים? 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אופניים חשמליים אלו אופנועים קלים, לא בטיחותיים וללא ביטוח. סכנה
    סגור
  • 2.
    אופיר כהן זה הכישלון בריינס? (ל"ת)
    בני 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כן והוא לא לבד בכשלון הזה
    גור 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הנוגעים בדבר מהעיריה שותפים שווים בטימטום של החרבת דיזנגוף וריינס יחד.
    סגור
  • 1.
    אם אתה פועל ימים כלילות זה אומר שאתה ישן ביום.
    אחד 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה מתכוון לילות כימים. חוץ מזה יוזמה מעולה. מה קרה למס הגודש?
    סגור