נדל"ן ותשתיות

פרויקט נדל"ן ענק בגוש דן: מגדל בן 60 קומות אושר לבנייה

מגדל בן 60 קומות שישלב בין שימושים למגורים, תעסוקה ומסחר אושר להפקדה ברמת גן: "מסמן את עתידה של העיר"
מערכת ice | 
מגדל יורוקום ברמת גן (צילום חברת קנדה ישראל מילוסלבסקי אדריכלים)
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן ממשיכה לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בקצב גבוה. בישיבה שהתקיימה אתמול (ג'), אושרה המלצה לוועדה המחוזית על הפקדת התכנית בתנאים להקמת מגדל בן 60 קומות שישלב בין שימושים למגורים, תעסוקה ומסחר.
התוכנית היא חלק נוסף ממדיניות העירייה ואגפי ההנדסה והתכנון בעיר, לקידום פרויקטים של עירוב שימושים בהתחדשות מתחם תעסוקה ותיק, תוך הקצאת שטחים לטובת הציבור בהם יוקמו פארקים ומבני ציבור.
 
 מגדל יורוקום ביוזמת חברת ישראל קנדה יוקם בשכונת הראשונים בעיר, בסמוך למתחם הבורסה. התכנית היזמית מתפרשת על 6.7 דונמים, וכיום שוכנים בשטח 3 מבני משרדים עם 6 קומות.
מגדל יורוקום שיוקם במקום בנייני המשרדים הישנים יתנשא לגובה של 250 מטרים, ועל פי התוכנית יוגדר כמבנה תעסוקה עם 47,645 מ"ר לצרכים אלו, חזית מסחרית בהיקף של 400 מ"ר, שטחים לצרכי ציבור בקומות הראשונות של המגדל בהיקף של 1,600 מ"ר, ויחידות דיור, ברובן קטנות, במספר שייקבע ע״פ בדיקה שמאית. כמו כן, התכנית מקצה שטח קרקע בהיקף של 1.5 דונם לצורכי ציבור.
המגדל החדש הוא חלק מפרויקט קירוי רחוב "המעין" ברמת גן, בו הכביש ותנועת כלי הרכב לכיוון הבורסה יעברו במנהרה, ומעליה יוקם שטח ציבורי ירוק ונעים בכניסה לבניין. ע"פ התוכנית שאושרה בוועדה המקומית, יופרשו שטחים לשימוש הציבור. אגף התכנון ברמת גן ממליץ להקים בשטחים בית ספר שישמש את שכונת ראשונים המתחדשת.
אישור התוכנית בוועדה המקומית וההמלצה להפקדה בוועדה המחוזית להקמת מגדל יורוקום של חברת ישראל קנדה מצטרף לשורת פרויקטים משמעותיים המקודמים בימים אלו באזור הצפון מערבי של רמת גן, במתחם הבורסה ובשכונות הסובבות אותו.
עיריית רמת גן הקימה בשנה האחרונה מנהלת לכלל הפרויקטים האסטרטגיים בעיר, המזרזים תהליכים בירוקרטיים ופועלים לתכנון בר קיימא עבור האזור המתחדש שעולה לגובה עם מגדלים בני 60-110 קומות.
בנוסף, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן המלצה לוועדה המחוזית להפקיד את תכנית כלל עירונית שמחליפה תמ"א 38, בהובלת אגפי התכנון וההנדסה בעיר ובשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בתקציב כולל של 3.1 מיליון שקל.
התוכנית מלווה בצוות תכנון רב תחומי בראשות משרד ארי כהן-מיכל וינד אדריכלים. כמו כן, במהלך קידום התכנית נערכו ישיבות תיאום עם ארגון הקבלנים.
התוכנית כוללת את כל שטחה המוניציפלי של העיר, אך חלה רק על מבנים קיימים המשמשים למגורים שניתן היתר לבנייתם לפני שנת 1985, בחלקות מקור בשטח שבין 450 ל-1,200 מ"ר. התכנית חלה על כ-10,650 יחידות דיור ומוצעות בה בסך הכל כ-25,950 יחידות דיור. התכנית מגדירה שלושה אזורי התחדשות בהתאם להיררכית הרחובות: רחוב מסחרי, רחוב משני רחב ורחוב משני צר.
ראש העיר רמת גן ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, כרמל שאמה הכהן: "הבאנו היום 2 בשורות לעתיד העיר רמת גן. בשורה אחת היא התחדשות עירונית משמעותית שתביא להקמת מגדל מרשים שירחיב את מתחם הבורסה המתקדם, שישלב בין תעסוקה, מגורים ומסחר, והשנייה היא אישור תוכנית להתחדשות בניינית המחליפה את תמ"א 38 יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית".
"שתי הבשורות האלו מסמנות את עתידה של העיר, שבעזרת תוכניות ומדיניות נכונה אותה אנו מובילים בשנים האחרונות, יוקמו בה אזורים חדשים לתעסוקה, מסחר ומגורים מתקדמים ואטרקטיביים ברמה בין לאומית יחד עם פארקים ומבני ציבור לטובת התושבים והתושבות".
גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: התכנית הבנינית ברמת גן, שאושרה היום בוועדה המקומית, היא חלק ממהלך גדול של קידום חלופות עירוניות לתמא 38 שהרשות להתחדשות עירונית מקדמת ב-20 ערים מרכזיות בישראל".
"התוכנית שאושרה יוצרת העדפה ברורה לתכנון מתחמי ולהריסה ובניה של מבנים ישנים בהתאם למדיניות העירייה, ומייצרת מסגרת תכנונית להתחדשות איכותית גם למבנים בודדים שלא נכללים במתחמים אלו. בתכנית הושקעו חשיבה רבה ומשאבים תקציבים והיא תהיה כלי משמעותי להגדלת היצע הדיור לצד שיפור וקידום איכות חיי תושבי רמת גן. אנו גאים בתהליך ובתוצאה, מברכים ומודים לשותפינו לעשייה בעירייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה