תקשורת ומדיה

הסיבה המרגשת שחברת הפרלמנט גזרה את שיערה בשידור

הלחץ גובר: המחאה באיראן הגיעה עד האיחוד האירופי. נציגת שוודיה באיחוד האירופי גזרה את שערה על בימת הפרלמנט במהלך כנס סולידריות מיוחד שנערך שם, בנוגע למחאות החיג'אב באיראן: "חופש לנשים"
מערכת ice | 
המחאה בפרלמנט (צילום צילום מסך טוויטר)
אביר א-סלאני, חברת פרלמנט האיחוד האירופי מטעם שוודיה גזרה את שערה אתמול (רביעי) מעל במת הפרלמנט במהלך כנס סולידריות מיוחד של האיחוד האירופי על רקע גל המחאות באיראן. "עד שאיראן תהיה חופשית, עד שהנשים של איראן יהיו חופשיות - נעמוד לצידן", אמרה א-סלאני בטרם הוציאה את המספריים וחתכה את שיערה.
 
בכך חברת הפרלמנט הצטרפה אל נשים רבות ברחבי העולם בכלל ומוסלמיות בפרט אשר גזרו את שיערן כחלק מ"מחאת החיג'אב" - מחאה על מותה של מהסה אמיני בת ה-22 על ידי הרשויות באיראן.
בתחילה נעצרה אמיני על ידי משטרת הצניעות של משמרות המהפכה בעיר סאקז בטענה שלא לבשה את החיג'אב בצורה תקינה. לאחר שנלקחה אל בת המעצר הוכתה באופן אכזרי מה שהביא לאישפוזה ולבסוף גם למותה. למעשה כבר מחוץ לבית החולים בו אושפזה נאספו המוני בני אדם זועמים, ונשים במחאה על המקרה הקשה. בהלווייתה שנערכה לפני כשלושה שבועות הסירו את כיסוי הראש שלהן כהפגנת מחאה. מאז כאמור צבר האקט תאוצה וההפגנות התפשטו ברחבי המדינה והפכו אלימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה