תקשורת ומדיה

מגיש כאן 11 עולה למתקפה: "יותר מטומטם מזה לא יכול להיות"

איש התקשורת קלמן ליבסקינד התייחס בטורו השבועי במעריב לסוגיית השוויון בנטל, על רקע המאבק נגד חוק הגיוס. לדבריו, "שתי אוכלוסיות שבהכללה ניתן לומר שבוחרות לא לתרום למדינה, מקבלות העדפה באינספור מקומות". מגיש רשת ב' הביא לדוגמה את האקדמיה: "למה לעזאזל אני צריך לממן בהיקפי ענק סטודנט ערבי?"
מערכת ice |  8
קלמן ליבסקינד (צילום כאן 11)
איש התקשורת, עיתונאי ושדרן כאן רשת ב' קלמן ליבסקינד התייחס הבוקר (שישי) בטורו השבועי בעיתון מעריב לסוגיית השיוויון בנטל, על רקע קידום חוק הגיוס והמאבק הציבורי הגואה סביבו. הוא התייחס לחובת השירות הצבאי ולמימושה, בדגש על קבוצות המיעוט באוכלוסייה, שחלקן פונות ללימודים אקדמיים בגיל צעיר עקב השתמטות משירות.
"משהו בסיסי דפוק לגמרי בשיח שאנחנו מנהלים במשך שנים ארוכות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, ביחס לסוגיית השוויון בנטל", פתח ליבסקינד את דבריו. "ישנן שתי אוכלוסיות גדולות מאוד, הערבית והחרדית, שבהכללה ניתן לומר עליהן שהן בוחרות שלא לתרום למדינה", הוא הסביר. 
 
"והנה, ראו זה פלא, שתי האוכלוסיות האלה, דווקא הן, ובתמיכה של קונצנזוס פוליטי רחב, מקבלות העדפה באינספור מקומות בשירות הציבורי, בקבלה לעבודה, בלימודים ובעוד תחומים, והכל על חשבונם הישיר של אלה שבניגוד אליהם בחרו לתת ולתרום ולשרת. יותר מטומטם מזה לא יכול להיות".
"שימו לב מה קורה באקדמיה, שהאוכלוסייה הערבית נמצאת בה בהיקפים גדולים", הוסיף ליבסקינד. "בטכניון 32% מהסטודנטים ערבים, באוניברסיטת חיפה 45% מהסטודנטים ערבים, באוניברסיטה העברית 18%. עד כאן מצוין. אלא מה? שמדינת ישראל, כלומר הכיס של כולנו, מסבסדת את הלימודים האלה בהיקפי ענק. 50 אלף שקל לשנה תורמת המדינה לטובת סבסוד לימודיו של סטודנט להנדסה, 36 אלף שקל לשנה היא מעניקה כדי לסייע למי שלומד מקצועות עזר רפואיים, ו־25 אלף שקל למי שבוחר בעבודה סוציאלית".
"אני לא רוצה לחסום את דרכו של איש לאקדמיה. אבל למה לעזאזל אני צריך לממן בהיקפי ענק שכאלה סטודנט ערבי שסירב לתרום למדינה, ושפנה לאקדמיה בגיל 18, כשהבן שלי פנה לגולני? רוצה ללמוד? שישלם על זה", סיכם.

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ככה זה כשטמטום פוגש מיקרופון !!! (ל"ת)
    יוסיפון 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צודק ב100%. (ל"ת)
    מוטי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    דיוק בנתונים
    אח 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אלה האחוזים של האוכלוסיה הערבית באקדמיה. אחוזי האוכלסיה החרדית באקדמיה נמוכים משמעותית מאלה של הערבים, כך גם ההטבות. בניגוד לחברה הערבית, זו החרדית תורמת לחברה בדרכים רבות שהן לא צבא והיא בוודאי לא עויינת את המדינה ומעודדת טרור נגדה
    סגור
  • 3.
    הערבים עובדים, משלמים מסים והם יצרניים (ל"ת)
    חרדים-כלום 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • מגיב
    אבי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בלי החרדים היינו גוי ככל הגויים
    סגור
  • 2.
    שיוון בנטל
    אנונמי עדיף לצערי 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בוקר טוב ויטנאם. אני מופתע שלאחר עשור אתה כועס כולם מדברים על הנושא בשיחות סלון. אף אחד לא יוצא לרחובות לא יודע מדוע . אבדנו את המדינה גם מי בפנים. הפוליטיקאים הרסו וממשכים להרוס את מה שבנו בדורות קודמים, ילדינו יוצאים ללמוד באקדמיה בחול ולא חוזרים. מה שגרוע יותר אין מי שיתקן ואין לאן ללכת יש לנו ארץ אחת. שמכרו אותה .התקווה היחידה שנשארה שתקום מפלגה חדשה מהלוחמים . מקצועית ולא פוליטית שתקבל את רוב קולות הבוחרים השפויים. ויפעלו לבטל את כל הנזקים של הפוליטיקאים אשר ביצעו נדרשת רפורמה לעזור לילדינו ונכדינו , שיבנו מחדש את המדינה ואת הצבא והחברה הישראלית עם מסורת יהודית שפויה לא הכול שחור ולבן אני שמח קלמן שאתה כועס חבל שרק עכשיו מאוד מאוחר אם יש אפשרות לשנות אשמח לפעול ולעזור לטובת עם ישראל במולדת זו.
    סגור
  • בדבר אחד אתה צודק ! מכרו אותה לנוכל הסגול !!!! (ל"ת)
    יוסיפון 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צודק במאה אחוז. לבטל את גישור פערים באוניברסיטה (ל"ת)
    נילי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור