בארץ

המשרד להגנת הסביבה בדו"ח מדאיג: "עלינו לתכנן את עתידנו"

המשרד להגנת הסביבה פרסם את דו"ח ההיערכות לעליית מפלס הים אשר נובע משינויי האקלים בישראל. השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עלינו להיערך ולתכנן את עתידנו ועתיד ילדינו יד ביד עם המדע ועם התרחישים הצפויים כתוצאה משינויי האקלים"

מערכת ice | 
אקלים (צילום vecteezy)
היום (שני), פרסם המשרד להגנת הסביבה את דו"ח ההיערכות לעליית מפלס הים של מנהלת ההיערכות לשינוי אקלים אשר המשרד עומד בראשה. בדו"ח הודגש כי צפויה להתרחש בחופי הים התיכון בישראל, עלייה של 1.06 מטרים מעל אפס האיזון הארצי.
עוד עולה מהדו"ח, כי בעת אירועי סערות קיצוניים בנוסף לעליית מפלס חזויה של 1.06 מטר, תיתכן עליית מפלס של לפחות 0.8 מטר נוספים, זאת בהסתברות של 100 שנים. הדו"ח שנכתב ונערך על ידי המשרד להגנת הסביבה בהובלת בכירים, מסכם את פעילות המנהלת להיערכות לשינוי אקלים בשנה האחרונה וכן כולל את התייחסות הגופים השונים לתהליך זה.
בין התרחישים המצוינים בדו"ח של המשרד להגנת הסביבה, תואר כי כתוצאה משינוי אקלים יעלה מפלס הים, ולכן ישראל נדרשת לפעול בגזרת התשתיות לאורך החופים. אותו טיפול בתשתיות, צפוי למנוע תרחישים הרסניים שיפגעו באזרחי ישראל באזורי החופים בארץ.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התייחסה לתרחישים המדאיגים שמציג הדו"ח ואמרה: "שינויי האקלים מובילים לאתגרים רבים בשלל תחומים ברחבי העולם, בהם עליית מפלס הים. מדינת ישראל היא מדינת חוף בעלת גידול אוכלוסייה משמעותי, שמתפתחת ובונה תשתיות ומגורים ברחבי הארץ ולאורך חופי הים התיכון".
 
עוד הוסיפה השר סילמן: "על כן, עלינו להיערך ולתכנן את עתידנו ועתיד ילדינו יד ביד עם המדע ועם התרחישים הצפויים כתוצאה משינויי האקלים. הדוח מסכם את ההליך הסדור שהוביל המשרד להגנת הסביבה במסגרת מנהלת ההיערכות לשינוי אקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה