בארץ

סמוטריץ' נוקם בגלנט? מטרפד את מינוי שטייניץ ליו"ר רפאל

שר האנרגיה לשעבר נופל בין הכיסאות של שר האוצר לשר הביטחון לאחר שהאחרון הורה לפנות את המאחז אור חיים וכעת סמוטריץ' מגיש את החשבון
דוד זולדן |  1
יואב גלנט, יובל שטייניץ, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, נאסר אישתייה, אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ נפל קורבן למלחמות פוליטיות בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבין שר הביטחון יואב גלנט ולכן מינויו מתעכב. הכל התחיל כשגלנט הודיע על כוונתו למנות את שטייניץ ליו"ר החברה הביטחונית רפאל, אלא שהמינוי דורש את אישורו של שר האוצר שלא ממהר לאשר אותו.
לא קשה לנחש כי ההחלטה של גלנט לפנות את המאחז אור חיים ביום שישי האחרון בניגוד להסכמים הקואליציוניים וללא שיקוף המהלך מול סמוטריץ' יוצר אפקטים וניתזים ריקושטים.
אלא שמלבד ההתחשבנות הפוליטית ישנה בעיה נוספת. המינוי כשלעצמו מעורר קשיים משפטיים משום ששר האנרגיה לשעבר אינו נמנה עם נבחרת הדירקטורים וגם אם הוא יאושר בממשלה בהליך מקל, כפי שנעשה במקרה של עמיר פרץ, שמונה ליו"ר התעשייה האווירית, עדיין הוא מעורר קשיים וספק אם שטייניץ יוכל לעמוד בקריטריונים שנקבעו.
על מנת לאשר את המינוי נבחרת הדירקטורים צריכה להתבטל והדבר כבר הובא לאישור מרכז הליכוד או שמינויו של שטייניץ יובא לאישור הממשלה למרות עמדת בג"ץ כולל לקיחת סיכון שבג"ץ יערים קשיים על המינוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תושבי יהודה ושומרון הם חיילי צה"ל דה פקטו
    רמץ 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל מחזיקה את תושבי יהודה ושומרון, שטחי מולדת ששוחררו בידי בעליהם החוקי, כחייליו של צה"ל בעל כורחם. למרות שהם אזרחי ישראל ומשלמים מסים ונושאים בכול החובות כאזרחים, הם משרתים תחת צה"ל באמצעות אלוף הפיקוד שהוא לכאורה נשיא יהודה ושומרון והמתפ"ש הוא הממשלה על אזרחי ישראל. מביש שחצי מיליון אזרחי ישראל חיים תחת ממשל צבאי בנפרד מאזרחי ישראל הרגילים ואת העיוות הזה צריך לתקן.
    סגור