בארץ

עיריית ירושלים דרשה להסיר תמונות עירום מתערוכה: "רצון להתחשב"

בתערוכה שתפתח בגלריה ברחוב יפו שבירושלים יוצגו ציורי ערום, בעירייה חוששים מתגובת הציבור החרדי ודורשים להסיר את הציורים
מערכת ice |  1
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר, pixabay)
עיריית ירושלים דורשת מגלריה שנמצאת תחת ניהולה, להסיר ציורים הכוללים עירום מתערוכת אמנות שתוכננה להיפתח מחר (רביעי). לפי דיווחים ב"הארץ" בעיריית ירושלים טוענים כי הסרת תמונות העירום מהווה התחשבות באוכלוסייה שחיה באזור, שבו מתגוררים חרדים רבים.
"היות והגלריה פתוחה לציבור והכניסה אליה היא חופשית, ומתוך רצון להתחשב באוכלוסייה המתגוררת ועוברת באיזור מרכזי זה בעיר, הוחלט למצוא פתרון חלופי לתצוגת האומנות המדוברת" נכתב בהודעת העירייה.
עם הדיווח על הסרת התמונות יצא פורום מוסדות התרבות בירושלים, נגד ההחלטה של העירייה ומסר ל"הארץ" כי הוא "מתנגד לפגיעה בחופש הביטוי". בנוסף לכך הפורום קראו לעיריית "לקיים שיח ישיר עם אוצרת הגלריה כדי למצוא פתרון דמוקרטי ומכבד את כל הצדדים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים מעודדת תרבות ואמנות מגוונת בעיר תוך שמירה על כבוד הדדי והתחשבות ראויה בכלל האוכלוסייה. הטענה לצנזור לכאורה משוללת כל יסוד ואינה משקפת את המציאות. המחלקה לאומנות פלסטית בעיריית ירושלים שמה לה למטרה להציג אמנות במרחב הציבורי באמצעות פסלים, ציורי קיר ועוד, וכן באמצעות הגלריות העירוניות. זכותם של כלל תושבי העיר לגישה לאומנות עומדת בראש מעייננו. היות והגלריה פתוחה לציבור והכניסה אליה היא חופשית, ומתוך רצון להתחשב באוכלוסייה המתגוררת ועוברת באזור מרכזי זה בעיר, הוחלט למצוא פתרון חלופי לתצוגת האומנות המדוברת. אנו מזמינים את כלל תושבי העיר לבוא ולחוות את האומנות הפורחת והמשגשגת בירושלים ואת הבמה הרחבה שהיא מעניקה לכלל האמנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספיק שלט אזהרה בכניסה
    גיזה 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השלט מתריע ומי שעלול להיפגע, שלא ייכנס. הטלת צנזורה על אומנות נהיא מעשה מעוות שנוגד את חופש הביטוי של האומן ושל קהלו.
    סגור