בארץ

שר הפנים בהצהרה דרמטית: "שלילת אזרחות למי שהפר אמונים בישראל"

במסגרת הכנס השנתי של קרית המשפט בקריה האקדמית אונו, נאם שר הפנים משה ארבל וסיפר על פעילויותיו של משרד הפנים בימי המלחמה
מערכת ice | 
משה ארבל (צילום אייל טוואג)
שר הפנים משה ארבל, נאם היום (א’) בכנס השנתי של קרית המשפט של הקריה האקדמית אונו. במסגרת נאומו, סיפר השר ארבל על פעילויותיו של משרד הפנים בימי המלחמה והתמקד בפעילות המשרד להרחבת הפעלת הסמכות לשלילת אזרחותם או רישיון תושבות הקבע של מי שנקבע כי הפר אמונים למדינת ישראל, במקרים כמו בגידה, ריגול, פעילות ותמיכה בטרור.

השר ארבל הסביר את החלטתו ואמר: "אנו נלחמים בימים אלו מלחמה קשה ביותר נגד יריב אכזר ביותר. יריב שלא בוחל בביצוע פשעים נוראיים, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, יריב שניסה למחוק יישובים שלמים, רצח אזרחים, נשים וילדים, חטף אחרים וביצע פשעים נוספים שהדעת לא סובלת.מול האויב האכזר הזה, הפושע והרצחני אנו נדרשים לקבל החלטות שלא נדרשנו לקבל עד היום ושלא חשבנו וקיווינו שלא נצטרך לקבל לעולם כמדינה דמוקרטית ליברלית".
צמצום הליכים בירוקרטיים לבניית מתחמי מגורים למפוני המלחמה
בנושא אחר, דיבר שר  הפנים על פעילות משרד הפנים לצמצום בירוקרטיה לתהליכי התכנון והבנייה. לגבי בניית מתחמי מגורים למפונים השר מציין כי הוא ואנשיו הסינו כי חייבים למצוא פתרון מהיר יותר. שר הפנים הוא השר האחראי על גורמי התכנון במדינת ישראל, על מנהל התכנון ומטה התכנון, המשרד לא יוזם פרוייקטים של בנייה או תשתית. על קצב הבנייה אין למשרד הפנים שליטה אבל בכל הנוגע לתכנון, מהותי שהדברים ייעשו בצורה מהירה יותר. לכן נחקק בהליך מהיר סעיף 266ו לחוק התכנון והבניה שמאפשר לשר הפנים לתת פטור מהיתר ומתכנית לעבודות ולשימושים שנדרשים להקמת מתחם מגורים למפונים. הכל בתנאים מסוימים, בכפוף לגודל המתחם, התייעצות עם המועצה הארצית, קבלת עמדת ראש הרשות המקומית וכן הלא
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה