בארץ

אזהרת טריגר: העדות הקשה על הפגיעות המיניות בשבי החמאס

משוחררות השבי וקרובי משפחות החטופים זעקו היום בדיון החירום בוועדה לקידום מעמד האישה. אמה של לירי אלבג: "הן עוברות אונס יום יומי ואתם מתעלמים"

מערכת ice | 
פנינה תמנו שטה (צילום פנינה תמנו שטה בוועדת זכאי חוק השבות)
יו''ר הוועדה, ח''כ פנינה תמנו שטה, פתחה הבוקר (שלישי), את דיון החירום בנושא מצבן של הנשים החטופות בעזה: "התכנסנו כאן, כדי להשמיע את הזעקה כדי להאיץ בממשלה להחזיר הביתה את החטופות והחטופים. כולנו נחשפנו לעדויות ולגבורה כבר שישה חודשים. עמית סוסנה, ששמענו את העדות האמיצה שלה, משמיעה קול בעבור אחרות, אבל הקול הזה לא יכול להישאר יתום. הקול הזה חייב להדהד במליאת הממשלה וחייבים להחזיר אותם הביתה".
ימית אשכנזי, אחותה של דורון אמרה בוועדה: "אני לא יודעת איזה ידיים מזוהמות נוגעות באחותי, יש שם נשים צעירות וכולנו דיברנו על זה שאולי נוגעים. ראינו מחבלים מלווים אותן בפעימות וחלחלה בי המחשבה שהידיים המזוהמות שחטפו נוגעות בה".
שירה אלבג, אמה של לירי, זעקה: "היא בגיהינום. לירי שלי הייתה שפחה בבתים. הן עוברות אונס יום יומי ואתם מתעלמים".

(קרדיט: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יפה אוהד, דודתה של נועה ארגמני שאף התעלפה במהלך הדיון ונזקקה לטיפול רפואי, אמרה: "מאז עדותה של סוסנה והעדות של המחבל שאמר 'אנסתי', אין לנו יום ולא לילה. אנחנו גמורים. אני מבקשת מראש הממשלה והקבינט שיעשה כל עסקה, תיתן להם, תיתן לנו טיפת תקווה, אין לנו זמן".
מיה רגב ששוחררה משבי החמאס אמרה באומץ: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזו או אחרת, לא משנה איך תנסו לייפות".

(קרדיט: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ירדן גונן האמיצה חשפה בדבריה עדויות קשות מהשביעי באוקטובר ובכתה: "המחבלים הגיעו עם פתק: 'אם אין זמן תהרוג, אם יש זמן תעשה מום'. בחורה צרחה תעזרו לי עד ששמענו יריות שעצרו את הצעקות. אישה שכרתו לה שד, שיחקו איתו כדורגל. אישה עם חצאית מופשלת לה בין הרגליים, לא רק אישה אחת. אישה שתקעו לה מספר מסמרים במפשעה. למה נותנים לאחותי להיות שם? נמאס לי. למישהו זה נשמע הגיוני? כנראה שגם מה שאני עושה עכשיו לא מספיק".
אורלי גלבוע, אמה של דניאלה זעקה גם היא: "אם זו הייתה הבת שלכם, הייתם מביאים אותה".
שי קידמן, בת דודתה של כרמל גת שחשפה עדויות אונס מהטבח הנורא: "אישה נקצצת לחתיכות בשעה שמחבל אנס אותה. חמישה גברים גוררים אישה צעירה עירומה, כולם התאספו סביבה והתחילו לאנוס אותה, בחצי מעגל, אחר כך הם שחטו אותה. אישה מהמסיבה שוכבת על הגב, איבר מינה חשוף ופניה היו שרופות".

(קרדיט: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ח"כ פנינה תמנו שטה סיכמה את הדיון: "אני יודעת שנושא הפגרה מטריד. הועדה הזאת תיפתח כל עוד תדרשו ואתם מוזמנים להיות חלק מכתיבת הנושאים של הועדה הזאת, החוכמה אצלכם. הועדה דורשת מהממשלה לכנס את הקבינט לדון באופן מידי על מצבן של הנשים החטופות בעזה, אנחנו נעביר את הפרוטוקול לבקשת המשפחות לכל השרים של הממשלה ולראש הממשלה. הועדה תתכנס בפגרה בכל עת שנדרש ולבקשת המשפחות על מנת לשחרר את החטופים. הועדה קוראת לראש הממשלה לשמוע את הזעקה ואת המשפחות ולשמוע את המציאות ולפעול להשבתם של אזרחיות ואזרחי ישראל שנמצאים בשבי. אנחנו נגבש תוכנית פעולה כדי לקדם שבעזרת השם הם ישובו הביתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה