משפט

על רקע הזינוק במקרי אלימות: הכנסת מקימה שדולה להגנת הילד

לאחרונה פרסמה אל"י את הדו"ח השנתי ממנו עולה כי בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% בדיווחים על מקרי התעללות ופגיעות בילדים, במהלך 2022 טיפלה אל"י בכ-10,000 פניות
מערכת ice | 
אירוע הקמת השדולה בכנסת
לראשונה בכנסת הנוכחית ובמקביל לדיוני התקציב: הכרזה על הקמת שדולה להגנת הילד על רקע העלייה בדיווחים על פגיעות בילדים והשיח הציבורי אודות הענישה המקלה על התוקפים: סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי וערן צימרין נשיא אל"י – האגודה להגנת הילד, הכריזו לראשונה בכנסת הנוכחית על הקמת שדולה למען הגנת הילד.
כאמור לאחרונה פרסמה אל"י את הדו"ח השנתי ממנו עולה כי בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% בדיווחים על מקרי התעללות ופגיעות בילדים, במהלך 2022 טיפלה אל"י בכ-10,000 פניות. 

אל אירוע השקת השדולה הגיעו כ-100 משתתפים ובהם גם: יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת, אוריאל בוסו, חכ"ים מכל סיעות הבית, אורין ג'ולי, מדגימת נשק לשעבר, וכן ידידי אל"י, מנהלים, מטפלים ועוד. בדבריה  באירוע השדולה, התייחסה אורין ג'ולי להתעללות שהיא עברה על ידי אביה וכיצד נאלצה לשתוק ואמרה: "אתם לא מבינים כמה ילדות כמוני אלופות בלשמור סוד ומה שקורה בתוך המשפחה זו התעללות רגשית - אם היה לי מושג שיש ארגון כמו אל"י אולי הסבל שלי היה נגמר לפני גיל 17". 
אל"י הוא הארגון היחיד בישראל המטפל בכל ההיבטים של התעללות נגד ילדים ופועל ללא לאות כדי להעלות את הנושא לסדר היום בארץ ובעולם. לדברי ערן צימרין: "הקמת שדולה להגנת הילד היה חזונה של אימי, ד"ר חניתה צימרין ז"ל, שהקימה את אל"י בשנת 1979 ופעלה עד יומה האחרון כדי שזו תוכר על ידי ממשלות ישראל וגופים נוספים כארגון היחיד העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים". 
השדולה להגנת הילד תפעל כדי להעלות על סדר היום הציבורי אג'נדות ותוכניות שיסייעו להתמודד ולהוקיע תופעות אלימות נגד ילדים במשפחה על כל סוגיהן, ויביאו את קולותיהם של הילדים שעברו התעללות מחד, ומאידך יגנו על הקורבנות הבאים באמצעות חקיקות שונות וייסוד קביעות בחוק.  
ההכרזה על הקמת השדולה להגנת הילד מגיעה לאחר פרסום הדוחות השנתיים של אל"י על פיהם בשנת 2022 נרשם זינוק של 15% במקרי התעללות ופגיעות בילדים, שהגיעו לטיפול באל"י. וכן שבחמשת השנים האחרונות נצפתה עלייה כוללת של כ-34% בפניות. יצוין כי בשנה החולפת הגיעו לאל"י כ-10,000 פניות בגין פגיעות מיניות, אלימות והזנחה כאשר 52.5% מסה"כ הפניות הן על פגיעות בילדות ו-47.5% בילדים. 
יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה אמר: "אני מברך על הקמת השדולה, ח"כ ניסים ואטורי הקים את השדולה לא ממקום פוליטי אלא ממקום טהור על מנת למלא את השליחות.  הכנסת מתכבדת בשדולה כמו זו ויש לה מקום של כבוד". 
סגן יו"ר הכנסת ויו"ר השדולה, ח"כ ניסים ואטורי אמר: "אנו מברכים על הקמת השדולה בשיתוף אל"י, האגודה להגנת הילד, החלוצה בתחום בישראל. פגיעה בילד היא כמו רצח, רצח של נשמה ובכוונתנו להמשיך מהשדולה לחקיקה ולעשייה".
ערן צימרין, נשיא אל"י (האגודה למען הילד) הוסיף ואמר: "אני מודה לסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי על הנעת היוזמה להקמת השדולה. אין לי  ספק שבאמצעותה נוכל להביא את הקולות של הילדים, ההתעללות ונקדם אג'נדות וסוגיות, שיביאו לרווחתם, יגנו עליהם וישפרו את חייהם".
אל"י הוקמה בשנת 1979 על ידי ד"ר חניתה צימרין ז"ל במטרה להתמודד עם בעיית התעללות פיזית, מינית ונפשית בילדים, מדובר בעמותה הראשונה בישראל שהעלתה את הנושא לסדר היום הלאומי. כמו כן, אל"י הוכתרה על ידי ממשלת ישראל וגופים נוספים כארגון העוסק בהיבטים השונים של התעללות בילדים. מנתוני אל"י עולה כי 1.5% מכלל אוכלוסיית הילדים בישראל הם קורבנות של אכזריות, הזנחה, התעללות רגשית, פיזית ומינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה