משפט

קיבלתם ירושה? כנראה שלא תאהבו לקרוא את זה

אושר בטרומית: אדם לא יוכל לקבל ירושה במקרה שגרם במתכוון למותו של המוריש, מוצע לקבוע פסלות לרשת ביחס לאדם שהתאבד אחרי שגרם במתכוון למותו של המוריש או ביחס למי שנמצא כלא כשיר לעמוד לדין משום שלקה בנפשו
מערכת ice | 
ירושה (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הירושה, תיקון - פסלות לרשת ומניעת עסקאות בזכות יורש שהמית את המוריש, של חברת הכנסת דבי ביטון, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ שמחה רוטמן. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת החוקה
מוצע לקבוע פסלות לרשת ביחס לאדם שהתאבד אחרי שגרם במתכוון למותו של המוריש או ביחס למי שנמצא כלא כשיר לעמוד לדין משום שלקה בנפשו. עוד מוצע לקבוע שיורש שהוגש נגדו כתב אישום על שגרם במתכוון למותו של המוריש, לא יוכל לפעול לשינוי מצב הזכויות בנכסים ולא יוכל להשתמש בחלקו בירושה עד לסיום ההליך הפלילי.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה במספרם של מקרי רצח בהם אדם רוצח את בן זוגו. חלק ממקרי רצח אלה מסתיימים בהתאבדות של הרוצח או בקביעה שהנאשם לא יכול לעמוד לדין בשל מחלה נפשית.
חוק הירושה קובע כי מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש פסול מלרשת אותו. אולם, במקרים שבהם נקבע כי האדם אינו כשיר לעמוד לדין או במקרים בהם הרוצח מתאבד – לא תהיה הרשעה והסעיף לא יחול. 
כמו כן, ישנם מקרים בהם אדם כאמור מבצע עסקאות בחלקו בעזבון ולא משלם את חובותיו ביחס לחלק שלו בנכסים המשותפים באופן שפוגע בזכויות בנכסים המשותפים. מצבים אלו הם פסולים ויש לצמצם אותם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה