משפט

היועמ"שית מכחישה: "לא קיימתי דיונים על נבצרות נתניהו"

בעקבות המכתב החריף ששיגרו אליה ראשי הקואליציה, המזהירים מפני הוצאת רה"מ נתניהו לנבצרות, נאלצה היועצת המשפטית לממשלה להגיב: "בניגוד לנטען בתקשורת לא קיימתי דיונים בנושא"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
המלחמה בין היועצת המשפטית לממשלה לבין הממשלה עליה היא אמונה מגיע לנקודת רתיחה. בעקבות המתקפה החריפה מצד ראשי סיעות הקואליציה על הפרסומים בדבר הוצאת נתניהו לנבצרות, נאלצה גלי בהרב מיארה להבהיר: "לא עסקתי בנושא".
כזכור שלושת ערוצי הטלוויזיה פרסמו בימים האחרונים כי מתקיימים דיונים במשרד המשפטים הבוחנים האם יש להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, ובך להדיחו מהתפקיד, מה שהיה גורם לרעידת אדמה ומשבר חוקתי חסר תקדים.  
הסיבה היתה עיסוקו של נתניהו בסוגיות משפטיות כמו הרפורמה של שר המשפטים, למרות ניגוד העניינים הברור בכך שהדבר ישפיע ישירות על תוצאות משפטו. אמש (שני) שיגרו ראשי סיעות הקואליציה ליועמ"שית (שמונתה על ידי הממשלה הקודמת) מכתב ובו הזהירו אותה כי הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן היא ניסיון הדחה בלתי חוקי.
"לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של "הוצאת" ראש ממשלת ישראל לנבצרות", כתבו, "לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים. ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק".
"ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו", נמשך המכתב, "רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה. ולכן, לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת, היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה".
בעקבות המכתב החריף, נאלצה היועמ"שית בהרב-מיארה לצאת משתיקתה ולפרסם מכתב תגובה: "במענה לפנייתכם, מבלי להתייחס לדברים כפי שתיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה". אין ספק כי בכך לא תסתיים המערכה בין הצדדים, והפיצוץ הבא הוא רק שאלה של זמן. בקרב ח"כים בקואליציה כבר נשמעו קולות להדיח את בהרב מיארה מתפקידה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ניגוד עניינים
    ע. 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היועמ"ש, כמו הנשיאה, בניגוד עניינים מהותי כיוון שהרפורמה המשפטית עוסקת, בין השאר, בתפקידן.
    סגור
  • 1.
    יועצת
    דליה 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חברי הממשלה ושא המשפטים לוין להדיח מידית את גלי ויפה שיה אחת קודם
    סגור