משפט

החברה של דונלד טראמפ קיבלה את הקנס המרבי על העלמת מס

ארגון טראמפ של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, נקנס בסכום המקסימלי בגין הונאת מס. הבעיה שהסכום המדובר קטן ולא משמעותי - 1.6 מיליון דולר
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, unsplash)
האימפריה העסקית של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, חויבה על ידי בית המשפט בניו יורק ביום שישי בתשלום קנס המקסימלי של 1.6 מיליון דולר בגין תוכנית הונאת מס שנמשכה לפחות 10 שנים אחורה.
למרות שהקנס עצמו קטן יחסית לעסק הענק, הסמליות של הרשעה פלילית עבור נשיא ארה"ב לשעבר היא משמעותית.
שתי ישויות מקבוצת הנדל"ן הענפה שלו הורשעו בחודש שעבר ב-17 אישומים, כגון הונאת מס וזיוף רישומים עסקיים.

על פי החוק בניו יורק, הקנס הגבוה ביותר של החברות היה כ-1.6 מיליון דולר – סכום פעוט לאימפריית העסקים ארוכת השנים של טראמפ ומשפחתו. טראמפ עצמו לא עמד למשפט והכחיש כל ידיעה על העלמת מיסים של מנהליו באופן בלתי חוקי.
הקנס לא ישפיע על פעילות החברה או על עתידה, אך עצם ההרשעה היא כתב שחור על המוניטין של הנשיא לשעבר כאיש עסקים עם פתיחת הקמפיין שלו לחזרה לבית הלבן.
מלבד החברה, רק בכיר אחד הואשם בתיק: סמנכ"ל הכספים לשעבר של ארגון טראמפ, אלן וייסלברג, שהודה בקיץ שעבר בהעלמת מיסים בגובה של 1.7 מיליון דולר. הוא נידון ביום שלישי האחרון לחמישה חודשי מאסר.
התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, פרסם הצהרה ואמר: "היום, החברות של הנשיא לשעבר טראמפ נידונו לקנסות המקסימליים המותרים בחוק בעקבות הרשעות היסטוריות בגין סך של 17 פשעים פליליים".
בראג הוסיף: "סמנכ"ל הכספים, אלן וייסלברג, תאגיד טראמפ ו-Trump Payroll Corp ניהלו ונהנו מהונאות בהם נגרפו סכומים גבוהים של כסף במשך יותר מעשור".
גזר הדין של ארגון טרמאפ אינו מסיים את המאבק של טראמפ עם בראג, שאמר כי גזר הדין "סוגר את הפרק החשוב הזה בחקירה המתמשכת שלנו על הנשיא לשעבר ועסקיו. כעת נעבור לפרק הבא".
במקביל, התובעת הכללית של יו יורק, לטישיה ג'יימס, תובעת את טראמפ ואת ארגון טראמפ בטענה שהטעו בנקים ואחרים לגבי שווי הנכסים הרבים שלהם, כולל מגרשי גולף וגורדי שחקים. בתביעתה היא מבקשת לקנוס אותם ב-250 מיליון דולר לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה