בריאות

"העובדים הזרים מקבלים יחס רק כשהם חלק ממעגל השכול"

החשש המרכזי של רבים מהעובדים הזרים בעקבות המלחמה נובע בעיקר מלחץ שמגיע מהמשפחות שנמצאות בארצות המקור הניזונות מהתקשורת המקומית. הדיסאינפורמציה גורמת לבהלה גדולה ורבים מהעובדים חוששים לחייהם ורוצים או לעזוב
 
עובדים זרים (צילום יוסי זמיר/פלאש90)
מלחמת חרבות ברזל שנכנסת עתה לשבוע השני שלה תפסה את כולנו בהפתעה מוחלטת. המלחמה תפסה גם את העובדים הזרים, שחיים ועובדים בישראל בהפתעה ומן הסתם עוררה אצלם דאגות רבות. מאז תחילת המלחמה ידוע לנו כי מספר האזרחים התאילנדים שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס עלה ל-21.
ישנם עוד 16 תאילנדים שמחוזקים כבני ערובה על ידי חמאס בעזה. מבין מדינות העולם, תאילנד היא ככל הנראה המדינה ששילמה את מחיר הדמים הגבוה ביותר – אחרי ישראל כמובן – והמוני קרובים של נפגעים ממתינים בה למידע על גורל יקיריהם. לצערי הרב העובדים הזרים בישראל מקבלים פנים ויחס רק כאשר הם חלק ממעגל השכול והטרור שלנו.
מדובר בקהילה בלתי נראית שמבודדת בכל מובן אפשרי: בידוד גיאוגרפי, בידוד חברתי-תרבותי ובידוד לשוני-שפתי. רובם ככולם חיים במרחב הכפרי-פריפריאלי של ישראל, בקבוצות קטנות, מנותקות מקהילות ומרשתות תמיכה למעט אלה שבסביבתם הקרובה. הקשר היחיד שלהם עם העולם מתמצה לרוב ביחסיהם עם המעסיק, שבו הם תלויים כמעט לחלוטין וחבריהם אותם הם פוגשים לעיתים רחוקות.
החשש המרכזי של רבים מהעובדים הזרים בעקבות המלחמה נובע בעיקר מלחץ שמגיע מהמשפחות שנמצאות בארצות המקור הניזונות בעיקר מהתקשורת המקומית. הדיסאינפורמציה גורמת לבהלה גדולה ורבים מהעובדים חוששים לחייהם ורצים או לעזוב או לוחצים על המשפחות לעבור למיקום באזור בטוח יותר.
בכדי להקל על העובדים הזרים מאז תחילת המלחמה אנו עומדים בקשר ישיר עם כמעט רוב הלקוחות שלנו, מרביתם הגדול הם עובדים זרים ממדינות כמו הודו, סרי לנקה, הפיליפינים, תאילנד ונפאל, ומנסים לסייע ככל אשר הניתן וכמובן להרגיע ולתת תשובות לשאלותיהם. בנוסף, אנו נמצאים גם במגעים עם פיקוד העורף על מנת ליצור ערוץ תקשורת לעדכונים בכל שפה בכדי לעדכן את אותם עובדים במצב.
בימים אלה אנו עורכים שידורי לייב ברשתות החברתיות בשיתוף מומחים דוברי שפות זרות בכדי לענות על כל השאלות מהן מוטרדים העובדים.
זה המעט שאנו יכולים לעשות בתקופה קשה זו תוך שאנו זוכרים תמיד את מצוות אהבת הגר: ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים.
הכותב: חיים יבלונקה הוא מנכ״ל חברת הפינטק גלובל רמיט המתמחה במתן שירותים פיננסיים ובשירותי בנקאות ומספקת שירותי בנקאות ללמעלה מ-30 אלף עובדים זרים החיים בישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה