בעולם

מכה נוספת לרוסיה: יצרנית בירה השנייה בגודלה בעולם יוצאת מהמדינה

היינקין השלימה את יציאתה מרוסיה על ידי מכירת פעילותה במדינה לקבוצת ארנסט הרוסית, בעבור מחיר סמלי של דולר אחד בלבד. היצרנית ציינה שלעסקה תהיה השפעה זניחה על התחזית לשנה כולה
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock, pixabay)
מבשלת הבירה ההולנדית היינקן הודיעה ביום שישי האחרון כי השלימה את יציאתה מרוסיה על ידי מכירת פעילותה במדינה לקבוצת ארנסט הרוסית, בעבור מחיר סמלי של 1 דולר. יצרנית הבירה השנייה בגודלה בעולם מסרה שהעסקה קיבלה את כל האישורים הנדרשים וצפויה להותיר אותה עם הפסדים חריגים של 300 מיליון יורו (324.8 מיליון דולר).
הייניקן הודיעה על כוונתה לצאת מרוסיה במרץ 2022, לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה והיא מודה שהתהליך נמשך זמן רב מהצפוי. "ההתפתחויות האחרונות מדגימות את האתגרים המשמעותיים העומדים בפני חברות ייצור גדולות ביציאתן מרוסיה", אמר המנכ"ל דולף ואן דן ברינק בהצהרה.
חברות רב-לאומיות רבות נהרו לעזוב את רוסיה לאחר שהמערב הטיל סנקציות חסרות תקדים על המדינה, אך ממשלת פוטין ממש לא מקלה עליהן בתהליך הזה. כמה חברות זרות המנסות לצאת מרוסיה עומדות בפני זינוק גדול בעלויות, מכיוון שמוסקבה דורשת הנחות גדולות יותר על תגי המחיר של נכסים שהם רוצים למכור.
פוטין חתם בחודש שעבר על צו השתלטות על חברת הבת הרוסית של יצרנית היוגורט הצרפתית דנונה, יחד עם חלקה של חברת הבירה קרלסברג במבשלת בירה מקומית. כשנשאל האם המקרב של דנונה וקרלסברג הגבירו את הדחיפות של הייניקן לעשות עסקה, ואן דן ברינק אמר לכתבים: "הדאגה שלנו עלתה אבל לא הדחיפות. זה הראה שיש סיכון אמיתי של הלאמה וכל מה שאתה יכול לעשות זה לשאוף להיות אדון לגורל שלך". הוא לא יכנס לפרטים מדוע החיפוש אחר קונה נמשך זמן רב מהצפוי, וכינה את התהליך "מורכב מאוד".
"אנחנו שמחים שמצאנו קונה מתאים. אנו מאמינים שזהו צד אמין... אנו שמחים שהתהליך הזה מגיע לסיומו ונוכל לעזוב את רוסיה", הוסיף המנכ"ל. להיינקן היו שבע מבשלות בירה ברוסיה ו-1,800 עובדים, שיקבלו ערבויות העסקה לשלוש השנים הקרובות.
הייניקן מסרה שהעסקה, ללא אפשרות לרכוש את העסק בחזרה, כללה רישיון לשלוש שנים לכמה מותגים אזוריים קטנים יותר, שעבורם הייניקן לא תספק תמיכת מותג או תקבל רווחים כלשהם. היצרנית ציינה שלעסקה תהיה השפעה זניחה על התחזית לשנה כולה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכה של ממש זהו ... (ל"ת)
    Shotik 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה הסוף.
    לאון 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חה חה חה
    סגור