בעולם

המיליארדרית מרים אדלסון תפסה צד בבחירות לנשיאות ארה"ב?

התומכת לשעבר של טראמפ עברה למתחרה דה סנטיס? לאחר שנפגשו, בסביבתה מכחישים שתרמה לו להתנעת הקמפיין
מערכת ice | 
מרים אדלסון, רון דה-סנטיס (צילום Gage Skidmore, ויקיפדיה/ flickr-U.S. Embassy Jerusalem)
האישה הישראלית העשירה ביותר, מרים אדלסון, אמרה לקראת הבחירות במפלגה הרפובליקנית כי היא תישאר "נייטרלית". אולם שמועות ברחבי פלורידה אומרות שייתכן שכבר תרמה לרון דה סנטיס להתניע את הקמפיין מול דונלד טראמפ על ראשות המפלגה. בסביבתה של אדלסון מכחישים.
נזכיר כי לפני כחודשיים עברו מאז מושל פלורידה הפופולרי רון דה-סנטיס הכריז על ריצתו בפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות בסוף 2024. בזמן הזה הוא ניסה וגם הצליח לרתום אליו מספר תורמים לקמפיין, אולם זה עוד לא עזר לו לאיים על המועמד המוביל, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מעט לפני הכרזתו הרשמית ביקר דה סנטיס בישראל ופגש כאן מספר אנשי עסקים שהבולטת בהן היא מרים אדלסון, אלמנתו של שלדון אדלסון ובעלי "ישראל היום". האדלסונים היו מהתומכים הגדולים של טראמפ כשרץ לנשיאות, אבל תרמו יחד גם לקמפיין של דה סנטיס לראשות מדינת פלורידה. במקרה שדה סנטיס ינצח את טראמפ במפלגה, התמיכה שלה תהיה מאוד חשבוה עבורו, במיוחד אם טראמפ יחליט לרוץ עצמאית במקביל.
דה סנטיס נחשב לתומך גדול של ישראל, והוא בעל התפקיד הרשמי האמריקאי הראשון שערך אירוע ביהודה ושומרון, בשנת 2019. דה סנטיס אמר שהאזורים הללו "אינם שטח כבוש" וכי "לישראל יש את הטענה החזקה ביותר של הזכות על יהודה ושומרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה